‌طالبان رها شده از زندان‌ها، دوباره به خط جنگ برگشته‌اند

اطلاعات روز: مقام‌ها در ولایت غزنی و میدان‌وردک تأیید کرده‌اند که تعدادی از زندانیان رها شده از بازداشتگاه‌های کشور دوباره به گروه طالبان پیوسته‌اند. موسی خان اکبرزاده، والی غزنی گفته است که شماری از زندنیان رها شده دوباره با مخالفان مسلح دولت پیوسته‌اند و علیه دولت می‌جنگند.

او از پیوستن دوباره‌ی تعدادی از آزاد شدگان طالبان از بازداشتگاه‌ها ابراز نگرانی کرده و گفته است که این افراد در اختیار خودشان نیست و از سوی بیرونی‌ها کنترول می‌شوند. اكبرزاده از گروه طالبان خواسته كه به روند صلح پیوسته و از راه گفت‌و‌گو خواسته‌های‌شان را دنبال كنند. او هم‌چنان افزوده که اگر گروه طالبان زمینه‌ی مداخله‌ی كشورهای بیرونی را مساعد کند، نیروهای امنیتی کشور در حفظ سرحدات با چالش مواجه می‌شوند.

این در حالی است که حامد کرزی به مناسبت پیروزی مجاهدین، حکم رهایی ۹۱ زندانی از بازداشتگاه غزنی را صادر کرد. با‌ز‌گشت طالبان رها شده از بازدشگاه‌ها در خط جنگ، موضوع تازه‌‌ای نیست و از مدتی به این‌سو، ده‌ها طالب رها شده دوباره به طالبان پیوسته و علیه دولت تفنگ گرفته و دست به شلیک شده‌اند.

از سویی هم، مقام‌ها در ولایت میدان‌وردک گفته‌اند که مولوی امین‌الله، فرمانده‌‌ طالبان که چند‌روز پیش از سوی دولت از بازداشتگاه بگرام رها شده‌ است، دوباره به گروه طالبان پیوسته ‌است. یک منبع که خواسته نامش در خبر ذکر نشود، به پژواک گفته است، این مولوی شب گذشته در یک نشست مخفی در ولسوالی نرخ ولایت میدان‌وردک، بار دیگر به هم‌قطارانش آمادگی خود را برای رفتن در خط اول جنگ و مبارزه علیه نیروهای افغان و بین‌المللی اعلام کرده است.

او گفته است که مولوی امین‌الله‌ در گذشته از سوی طالبان ولسوالی نرخ میدان‌وردک انتخابات شده بود، اما دو سال پیش از سوی نیروهای بین‌المللی بازداشت و به بازدشگاه بگرام انتقال داده شد. به گفته‌ی منبع، مولوی یاد شده چند‌روز پیش از بازداشتگاه بگرام رها شده و دوباره به طالبان پیوسته‌ است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *