رییس ستاد ارتش امریکا: تا هر وقت نیاز باشد در افغانستان می‌مانیم

اطلاعات روز: مارک میلی، رییس ستاد ارتش امریکا می‌گوید که کشورش به ادامه‌ی کمک‌ها به افغانستان متعهد است و تا هر وقت نیاز باشد، در این کشور حضور خواهد داشت.

در اعلامیه‌ای که از سوی ریاست اجرائیه به نشر رسیده، آمده است که رییس ستاد ارتش امریکا این گفته‌ها را پس از چاشت امروز (پنج‌شنبه، 7 قوس) در دیداری با عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور مطرح کرده است.

به نقل از اعلامیه، مارک میلی همچنان گفته است که ارتش امریکا همراه با نیروهای افغان با تروریسم مبارزه خواهد کرد.

او در این دیدار با اشاره به روند صلح نیز گفته امیدوار است که تلاش‌ها در این روند به ثبات  صلح دایمی در افغانستان کمک کند.

رییس ستاد ارتش امریکا همین‌طور در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری کشور گفته است که طرف‌های دخیل در انتخابات، روی ادامه‌ی روند سیاسی توافق کنند.

از سویی هم، رییس اجرایی کشور بر شفافیت انتخابات تأکید کرده و از کمیسیون‌های انتخاباتی خواسته است که وظایف‌شان‌ را به صورت مسئولانه انجام دهند.

او همچنان با اشاره به تلاش‌های صلح در این دیدار گفته است که گروه طالبان و سایر گروه‌های دهشت‌افگن به دلیل قوت و توانایی نیروهای افغانستان و همکاری قوای حمایت قاطع نتوانستند به اهدف و برنامه‌های خود دست یابند.

از سویی هم، ارگ ریاست‌جمهوری گفته است که مارک میلی پیش از چاشت امروز با رییس‌جمهور اشرف غنی در ارگ دیدار کرده است.

صدیق صدیقی، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری کشور در تویتی گفته است که دو طرف در این دیدار در مورد حمایت‌های بیشتر از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، روند صلح و مبارزه‌ی مشترک با تروریزم بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

گفتنی است که رییس ستاد ارتش امریکا دیروز (چهارشنبه، 6 قوس) وارد کابل شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *