ادامه‌ی تنش بر سر بازشماری آرا؛ «روند بازشماری آرا در 14 ولایت آغاز نشده است»
پایان بازشماری آرا؛ نتیجه‌ی ابتدایی انتخابات اوایل هفته‌ی آینده اعلام می‌شود

پایان روند بازشماری آرا؛ نتیجه‌ی ابتدایی انتخابات اوایل هفته‌ی آینده اعلام می‌شود

اطلاعات روز: کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌گوید که روند بازشماری و تفتیش آرا در تمامی هفت ولایت تکمیل شده است و نتیجه ابتدایی انتخابات در اوایل هفته‌ی آینده اعلام می‌شود.

ذبیح‌الله سادات، معاون سخن‌گوی کمیسیون انتخابات شام امروز (پنج‌شنبه، 28 قوس) به روزنامه اطلاعات روز گفت بازشماری و تفتیش آرا در ولایت‌های بدخشان، بغلان، پنجشیر، تخار، جوزجان، سرپل و فاریاب تکمیل شده است.

او افزود که فورم نتایج و مواد انتخاباتی ولایت‌های پنجشیر، جوزجان، سرپل، تخار و بدخشان به دفتر مرکزی کمیسیون انتخابات در کابل رسیده است و فورم نتایج بازشماری آرای ولایت‌های بغلان و فاریاب نیز تا فردا به مرکز می‌رسد و وارد سیستم می‌شود.

آقای سادات تصریح کرد، اکنون که آرای تمامی ولایت‌ها بازشماری و تفتیش شده است، نتیجه‌ی ابتدایی انتخابات در اوایل هفته‌ی آینده اعلام می‌شود.

روند بازشماری و تفتیش آرا قبلاً در 27 ولایت تکمیل شده بود، اما در هفت ولایت دیگر به‌دلیل مخالفت تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله و هواداران او متوقف بود. سرانجام دسته‌ی انتخاباتی ثبات و همگرایی چهار روز قبل (یک‌شنبه، 24 قوس) با بازشماری در این هفت ولایت نیز موافقت کرد و اینطوری این روند در تمامی ولایت‌ها تکمیل شد.

بر بنیاد زمان‌بندی انتخابات ریاست‌جمهوری، قرار بود که نتایج ابتدایی به تاریخ 27 میزان اعلام شود، اما کمیسیون انتخابات تا کنون نتوانسته که نتیجه ابتدایی را اعلام کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *