«شرکت دولتی مواد نفتی هر کیلو گاز را در بدل 50 افغانی در بازار عرضه می‌کند»

اطلاعات روز: وزارت مالیه‌ی کشور اعلام کرده است که شرکت دولتی مواد نفتی و گاز مایع هر کیلو گاز را با درنظرداشت نیازمندی‌های مردم به قیمت 50 افغانی به فروش می‌رساند.

در اعلامیه‌ای که امروز (دوشنبه، 30 جدی) از سوی این وزارت به نشر رسیده، آمده است که این موضوع در نشست هیأت نظارت شرکت‌های دولتی تحت ریاست محمدهمایون قیومی، سرپرست وزارت مالیه مطرح شده است.

به نقل از اعلامیه، تصمیم در مورد نرخ هر کیلو گاز به 50 افغانی به‌خاطر «کمک به‌مردم» اتخاذ شده است.

این در حالی است که در روزهای اخیر نرخ گاز در شهر کابل به‌گونه‌ی بی‌پیشینه افزایش  یافته است. در شماری از قسمت‌های شهر کابل نرخ هر کیلو گاز مایع به بیش از صد افغانی نیز رسیده است.

در پی شکایت‌ها از افزایش بهای گاز مایع، اداره‌ی نفت و گاز کشور 29 مغازه‌ برای عرضه‌ی گاز مایع با نرخ هر کیلو به قیمت 50 افغانی در نواحی مختلف شهر کابل فعال کرد، اما این اقدام نتوانست نرخ گاز مایع را کاهش دهد.

پس از آن، دیروز (یک‌شنبه، 29 جدی) اتاق تجارت و سرمایه‌ی گذاری کشور اعلام کردد که واردکنندگان گاز تعهد کرده‌اند تا مواد سوختی را به‌صورت عمده با قیمت 52 افغانی هر کیلو در جریان زمستان امسال در کابل عرضه کند.

این نهاد گفته بود که قیمت گاز مایع در کابل به خاطر بسته‌بودن شاه‌راه‌ها بر اثر بارش برف و اعتراض رانندگان در ولایت هرات افزایش یافته است.

دیدگاه‌های شما
  1. سلام
    نصرالله هستم يك دوكان دار در قسمتي ناحيه هفت
    في كيلو گاز در شرگت ١١٠ افغاني است ما چيتوري خريد و چيتوري فروش كنيم ؟
    آيا دولت كدام اقدام خواهد كرد يا خير اگر وهنمايي كنيد تشكر از شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *