وزارت دفاع: ادعای تلفات غیرنظامیان در نتیجه‌ی حملات هوایی در بادغیس را بررسی می‌کنیم

اطلاعات روز: وزارت دفاع کشور می‌گوید که ادعاها در مورد تلفات غیرنظامیان در نتیجه‌ی حملات هوایی در ولایت بادغیس را بررسی می‌کند.

شماری از نمایندگان مردم بادغیس در مجلس نمایندگان و شورای ولایتی می‌گویند که شش عضو یک خانواده در یک حمله هوایی در ولسوالی مُقر این ولایت کشته شده‌اند.

ضیاءالدین اکازی، عضو مجلس نمایندگان به روزنامه اطلاعات روز گفت این حمله‌ی هوایی شب گذشته (جمعه، 11 دلو) در روستای «اندری» ولسوالی مُقر صورت گرفته است.

آقای اکازی می‌گوید که در این حمله‌ی هوایی یک زن با دو دختر و سه پسر کشته شده‌اند. به گفته‌ی او، مشخص نیست که این حمله از سوی نیروهای خارجی صورت گرفته یا نیروهای افغان.

این عضو مجلس نمایندگان می‌گوید که بستگان این قربانیان به رسم اعتراض اجساد قربانیان این حمله‌ی هوایی را به شفاخانه‌ی مرکزی قلعه نو منتقل کرده‌اند.

در همین حال، فرید اخیزی، عضو شورای ولایتی بادغیس به روزنامه اطلاعات روز گفت که ادعاها مبنی بر کشته‌شدن اعضای یک خانواده در ولسوالی مُقر ضد‌ونقیض است. به گفته‌ی او، برخی از باشندگان این روستا گفته‌اند که اعضای این خانواده در نتیجه‌ی یک انفجار ماین جان باخته‌اند.

اکنون فواد امان، معاون سخن‌گوی وزارت دفاع می‌گوید که این موضع در حال حاضر در حد یک ادعا است و از سوی این وزارت بررسی می‌شود.

آقای امان همچنان به روزنامه اطلاعات روز گفت که تا کنون هیچ گزارشی که ثابت کند در نتیجه‌ی حملات هوایی در بادغیس به غیرنظامیان تلفات شده است، را دریافت نکرده‌اند.

بادغیس در غرب کشور یکی از ولایت‌های ناامن به حساب می‌آید که جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌هایی آن حضور و فعالیت گسترده‌ی تروریستی دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *