اداره‌ی امور: کمیسون انتخابات هیچ فهرستی به این اداره نفرستاده است

اطلاعات روز: در حالی که کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد که فهرست شماری از مقام‌های دولتی متهم در تخلفات انتخاباتی را به ریاست جمهوری فرستاده، اما اداره‌ی امور این اظهارات را رد کرد. یوسف نورستانی‌ به روز سه‌شنبه در کابل گفت، در انتخابات شانزدهم حمل شماری از والیان، ولسوالان، شهرداران و فرماندهان پولیس مداخله کرده‌اند.

او از افشای نام این افراد خودداری کرد و افزود، فهرست این افراد ‌به ارگ ریاست جمهوری ارسال شده، ارگ باید در این مورد به‌زودی تصمیم بگیرد و در غیر آن، نام آنان با رسانه‌ها شریک خواهند شد. با این حال، اداره‌ی امور اعلام کرد که هیچ فهرستی از مقام‌های حکومتی متهم به تقلب در انتخابات به ارگ ریاست جمهوری ارسال نشده است.

در خبرنامه‌ی ارسالی این اداره به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است، برخی رسانه‌ها از قول یوسف نورستانی، گزارشی را به نشر رسانده‌اند که کمیسیون مستقل انتخابات فهرستی از مقام‌های حکومتی شامل والی‌ها، ولسوال‌ها، فرماندهان پولیس و شهرداران را به ارگ فرستاده تا به دلیل دست داشتن در تقلب‌های انتخاباتی، از مقام‌های‌شان برکنار شوند.

اداره‌ی امور با رد این موضوع می‌گوید، تا کنون چنین فهرستی شامل اسامی والیان، ولسوال‌ها، فرماندهان پولیس و شهرداران به این اداره ارسال نشده است. این اداره تأکید کرده است، اگر چنین فهرستی از سوی کمیسیون مستقل انتخابات در اخیتار اداره‌ی امور قرار می‌گرفت، آن را به ریاست جمهوری ارسال می‌کرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *