25 شورشی، به‌شمول سه ولسوال نام‌‌نهاد طالبان، کشته شدند‌

اطلاعات روز‌:‌ وزارت داخله‌ی کشور اعلام کرد که در یک عملیات ویژه‌ی نیروهای امنیتی در مربوطات ولسوالی اومنه‌ی ولایت پکتیکا، ۲۵ شورشی طالب، به‌شمول سه ولسوال نام‌نهاد طالبان، کشته شده‌اند. ابوبکر، ولسوال‌ نام‌نهاد ولسوالی دیله، فرمانده قدیر، ولسوال نام‌نهاد ولسوالی یحیی‌خیل و حماس، ولسوال نام‌نهاد ولسوالی اومنه‌ی ولایت پکتیکا در این عملیات کشته شده‌اند.

در خبرنامه‌ی ارسالی وزارت داخله به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است، این عملیات به تاریخ 9 جوزا  به هدف پاک‌سازی شورشیان طالب از ولسوالی اومنه‌ی ولایت پکتیکا راه‌اندازی شده بود. براساس خبرنامه، پیش از این اومنه از ولسوالی‌های ناامن پکتیکا به شمار می‌رفت، اما در حال حاضر مشکلات امنیتی در این ولسوالی رفع شده‌اند.

 هم‌چنان در خبرنامه‌ آمده است، در این عملیات مقداری جنگ‌افزار سبک و سنگین، به‌شمول دو عراده موتر مملو از مواد انفجاری نیز به‌دست نیروهای امنیتی آمده‌اند. وزارت داخله می‌‌گوید که این گروه هراس‌افگن‌ در اکثر حملات تروریستی از قبیل ماین‌گذاری، کمین‌گیری و سازماندهی حملات انتحاری در پکتیکا سهم فعال داشته‌ است.

از سویی هم، در بخش دیگر‌ خبرنامه‌ی وزارت امور داخله آمده است،‌ در یک عملیات دیگر نیروهای پولیس در منطقه‌ی خرمین ولسوالی یوسف‌خیل ولایت پکتیکا، کبیر حلال، مسئول نظامی شورشیان طالب را کشته‌اند. براساس خبرنامه، این فرد در اکثر حملات تروریستی در مربوطات ولسوالی یوسف‌خیل پکتیکا سهم فعال داشته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *