انفجار ماین در غزنی، جان 12 اشتراک کننده‌ی یک عروسی گرفت

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت غزنی در جنوب کشور تأیید کردند که بر اثر برخورد دو موتر حامل اشتراک کنندگان یک عروسی با ماین کنار جاده در این ولایت، دست‌کم 12 نفر کشته شده‌اند. به گفته‌ی آنان، این رویداد به روز شنبه، 10 جوزا، در در منطقه‌ای موسوم به «مزار» در مربوطات ولسوالی گیروی ولایت غزنی روی داده است.

شفیق ننگ ساپی، سخن‌گوی والی غزنی می‌گوید، این افراد در یک مراسم عروسی به قریه‌ای موسوم به «خان» در مربوطات ولسوالی گیرو رفته بودند که به گفته‌ی او، موتر حامل آنان در برگشت از عروسی در مسیر راه با ماین کنار جاده برخورد کرده است.

او افزود که در این رویداد هفت زن، دو مرد و سه کودک کشته شده‌اند و احتمال دارد‌ آمار تلفات افزایش یابد. در این انفجار دو غیر‌نظامی دیگر زخمی شده‌اند. تا کنون فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را بر‌عهده نگرفته، اما معمولاً این‌گونه حملات در کشور از سوی شورشیان طالب انجام می‌شوند.

این نخستین بار نیست که اشتراک کنندگان عروسی در کشور با انفجار ماین گروه طالبان کشته می‌شوند. پیش‌تر نیز یک موتر حامل اشراک کنندگان مراسم عروسی‌ در قریه‌ی برخول، از مربوطات ولسوالی دولینه‌ی ولایت غور با ماین کنار جاده برخورد کرد که در نتیجه، سه تن کشته و یازده نفر دیگر زخمی شدند. هم‌چنان چندی پیش یک بمب در یک محفل عروسی در مربوطات ولسوالی مرکزی بغلان انفجار کرد که بر اثر آن‌، هشت تن زخمی شدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *