سیلاب‌های تازه در شمال کشور 2000 خانواده را آواره کرد‌‌

اطلاعات روز:‌ مقام‌های محلی ولایت تخار در شمال کشور می‌گویند که بر اثر سرازیر شدن سیلاب‌های شدید در بخش‌هایی از این ولایت، دست‌کم 2000 خانواده آواره شده‌اند. فرید ذکی، معاون والی تخار می‌گوید که بر اثر باران تند، سیلاب‌ها در بخش‌هایی از شهر تالقان، مرکز این ولایت جاری شدند و در نتیجه‌‌ هشت نفر جان باخته و حداقل 10 نفر دیگر ناپدید شده‌اند.

او تأیید کرد که در این سیلاب‌ها بیش از 2000 هزار خانواده‌ آواره شده‌اند. ذکی افزود که در حال حاضر بی‌جا شدگان سیلاب‌ها به مرکزهای امن شهر تالقان انتقال داده شده و آمادگی برای توزیع کمک‌های ابتدایی گرفته شده است. او اما تأکید کرد که در این مورد با مقام‌های مرکزی در تماس شده، اما تاکنون پاسخ‌ مثبتی را در‌یافت نکرده است.

سیلاب‌ها در تخار حوالی ساعت چهار بعد‌از‌ظهر روز گذشته در مناطق مغل قشلاق، آغ مسجد، بادام دره، ده باش و چند‌منطقه‌ی ولسوالی مرکزی این ولایت جاری شده است. معاون والی تخار می‌‌گوید، تاکنون در این سیلاب‌ها ۸ نفر کشته، ۳۰ نفر زخمی و حدود ۱۰۰۰ حیوان تلف شده‌اند.

او اما تأکید کرد که تا هنوز ‌آمار دقیق تلفات و خسارات ناشی از سیلاب‌ها در دست نیست و احتمال می‌رود‌ تلفات افزایش پیدا کند. شماری از ولایت‌های شمالی دیگر کشور نیز در جریان دو روز گذشته شاهد سیلاب‌ها بوده‌اند. گزارش‌ها می‌رسانند که سرازیر شدن سیلاب در ولایت‌های بغلان و سرپل نیز تلفات جانی و مالی داشته‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *