والی کنر: 14 فرد ملکی در حمله‌ی هوایی پاکستان کشته و زخمی شده‌اند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت کنر در شرق کشور تأیید کردند، بر اثر حملات طیاره‌های پاکستان بر ولسوالی دانگام این ولایت، دست‌کم چهار فرد ملکی کشته و 10 تن دیگر زخمی شده‌اند. شجاع‌الملک جلاله، والی کنر گفت که طیاره‌های پاکستانی حوالی ساعت ٦ صبح روز شنبه، 10 جوزا، حملات بر کنر را آغاز کردند.

والی کنر افزود، بر اثر این حملات،‌ چهار فرد ملکی کشته و 10 تن زخمی شده‌اند که به گفته‌ی او،‌ کودکان و زنان نیز شامل قربانیان این رویداد اند. جلاله تأکید کرد که این موضوع را با ریاست جمهوری، وزارت دفاع و داخله در میان گذاشته است. او در ادامه گفت، در جریان یک هفته، نظامیان پاکستانی ٩٧٦ راکت را بر خاک افغانستان شلیک کرده‌اند.

والی کنر افزود که بر اثر این حملات، پنج فرد ملکی کشته و ٣٨ تن دیگر زخمی شده‌اند. این حملات پاکستان در حالی انجام شده که رییس جمهور کرزی در هفته‌ی گذشته در زمینه با نخست‌وزیر پاکستان صحبت کرده است. هم‌چنان چندی پیش وزارت خارجه ابرار حسین، سفیر پاکستان در کابل را احضار و خواهان توقف حملات شد.

حملات موشکی و راکتی ملیشه‌های پاکستانی بر مناطق مرزی کشور از چندین سال به این‌سو به صورت داوم‌دار ادامه داشته است. حکومت و اعضای شورای ملی بارها از پاکستان و سازمان ملل خواسته‌اند که این‌گونه حملات را متوقف کنند، اما موشک و راکت‌پرانی ملیشه‌ها هنوز ادامه دارد.

در همین حال، وژمه ساپى، نماينده‌ی مردم کنر در مجلس گفته است که هدف از حملات موشکی و راکتی پاکستان، اخلال امنيت منطقه و جلوگيرى از رفتن مردم به‌پاى صندوق‌هاى راى‌دهى است. این عضو مجلس، حملات پاکستان بر نواحی مرزی کشور را يک عمل قصدى و پلان شده عنوان کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *