وزیر دفاع: ارتش آماده‌ی پاسخ‌دهی به تجاوز پاکستان است

اطلاعات روز‌: بسم‌الله محمدی، وزیر دفاع ملی اعلام کرد که این وزارت از پنج روز به این‌سو‌ برای پاسخ متقابل به حملات موشکی و راکتی پاکستان بر مناطق سرحدی کشور، آمادگی گرفته است. او افزود که رییس جمهور کرزی اخیراً در مورد قطع این حملات با نخست‌وزیر پاکستان نیز صحبت تیلفونی کرده است.

به گفته‌ی وزیر دفاع، رییس جمهور کرزی پس از این تماس تلیفونی دستور داده تا نیروهای امنیتی آماده‌ی پاسخ‌گویی به حملات موشکی و راکتی ‌پاکستان باشند. او افزود: «رییس جمهور به وزارت دفاع دستور داد و گفت که در این مورد با نخست‌وزیر پاکستان صحبت کردم؛ اگر حملات این کشور ادامه پیدا کردند، من قومانده می‌دهم، مقابله کنید».

وزیر دفاع ملی کشور این اظهارات را به روز شنبه، 10 جوزا‌‌ در نشست عمومی مجلس نمایندگان بیان کرد. مجلس، وزیر دفاع، معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله و معاون ریاست امنیت ملی را برای پاسخ‌‌گویی در مورد حملات موشکی و راکتی پاکستان و امنیت دور دوم انتخابات فرا‌خوانده بود.

این در حالی است که مقام‌های محلی کنر دیروز گفتند که در جریان یک هفته، نظامیان پاکستانی 1000 راکت را بر خاک افغانستان شلیک کرده‌اند. اما پاکستان می‌گوید، این راکت‌ها قصدی از سوی پاکستان بر مناطق افغانستان پرتاب نشده و در نتیجه‌ی جنگ با شورشیان طالب‌، بعضی راکت‌ها بر افغانستان اصابت کرده‌اند.

در همین حال، شماری از اعضای مجلس نمایندگان می‌‌گویند، هدف از حملات موشکی و راکتی نظامیان پاکستان، اخلال امنيت منطقه و جلوگيرى‌ از رفتن مردم به‌پاى صندوق‌هاى راى‌دهى است. به باور آنان، حملات پاکستان بر نواحی مرزی کشور، به‌خصوص ولایت کنر، يک عمل قصدى و برنامه‌ریزی شده است.

بسم‌الله محمدی، وزیر دفاع کشور نیز دیروز در مجلس نمایندگان گفت که تاکنون هیچ تغییری در استراتژی پاکستان در قبال افغانستان به وجود نیامده است. او هم‌چنان با انتقاد از پاکستان تأکید کرد که از چندسال به این‌سو کوچک‌ترین نشانه‌ای از صلح‌خواهی این کشور در قبال افغانستان دیده نشده است.

تغییر در استراتژی جنگ

بسم‌الله محمدی می‌گوید که استراتژی جنگ گروه طالبان امسال تغییر کرده و به‌گونه‌‌ی دسته‌جمعی بر پاسگاه‌ نیروهای امنیتی کشور حمله می‌کنند. محمدی‌ دلیل اصلی تغییر استراتژیک جنگ گروه طالبان را عدم حضور نیروهای ناتو و قوای هوایی آنان در جنگ با شورشیان عنوان کرد.

وزیر دفاع ملی کشور تأکید کرد، پس از ناکام شدن گروه طالبان در اخلال انتخابات گذشته، این گروه تشکیلات خود را در بیش‌تر ‌مناطق کشور تغییر داده‌ و در تلاش مختل کردن دور دوم انتخابات‌ است. او اما تأکید کرد که نیروهای امنیتی کشور برای تأمین امنیت انتخابات تدابیر ویژه‌‌ای را روی دست گرفته‌اند. قرار است دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ 24 جوزا برگزار شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *