انفجارها در فاریاب و هلمند، 19 کشته و زخمی برجا گذاشتند

اطلاعات روز: در دو انفجار جداگانه در ولایت‌های فاریاب و هلمند، دست‌کم 7 نفر کشته و 12 تن دیگر زخمی شده‌اند. مسعود یعقوبی، سخن‌گوی پولیس فاریاب می‌گوید که به روز چهارشنبه، 14 جوزا‌ در یک بازار پر‌رفت و آمد این ولایت انفجار رخ داد و بر اثر آن، سه غیر‌نظامی کشته و 11 تن دیگر زخمی شدند.

این انفجار در منطقه‌ای موسوم به لودین در مربوطات ناحیه‌ی دوم شهر میمنه در مرکز فاریاب رخ داده است. در این رویداد‌ يک دختر ٢٢ ساله و دو مرد دیگر کشته شده و 11 تن دیگر، به‌شمول سه خانم و يک کودک دوساله زخمی شده‌اند. سخن‌گوی پولیس فاریاب گفته است که در زمان انفجار هیچ مأمور امنیتی در محل رویداد حضور نداشته است.

او تأکید کرده که شورشیان حملات‌شان را در آستانه‌ی برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در فاریاب افزایش داده‌اند. فاریاب در شمال کشور از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان طالب داخلی و پاکستانی در مرکز و برخی ولسوالی‌های این ولایت فعالیت گسترده دارند.

از سویی هم، به روز چهارشنبه، 14 جوزا‌ در یک انفجار ماین کنار جاده در ولایت هلمند، دست‌کم چهار مأمور پولیس محلی کشته شدند. عمر زواک، سخن‌گوی والی هلمند گفته است که این انفجار در ولسوالی سنگین این ولایت رخ داد و یک مأمور پولیس دیگر در این رویداد زخمی شده است.

زواک می‌گوید که انفجار ماین یاد شده از سوی گروه طالبان انجام شده و به دنبال آن، شورشیان وابسته به این گروه با نیروهای پولیس درگیر شده‌اند. او تأکید کرده که در این درگیری به طالبان تلفات وارد شده، اما در این مورد آمار دقیقی در دست نیست. گروه طالبان تاکنون در این مورد اظهار نظری نکرده است.

هلمند در جنوب کشور از ولایت‌های ناآرام است که شورشیان طالب در مرکز و برخی مناطق این ولایت نفوذ دارند و هر‌از‌گاهی با نیروهای امنیتی درگیر می‌شوند. بمب‌گذاری کنار جاده‌ای یکی از تاکتیک‌های اصلی این گروه خوانده شده است. در برخی موارد چنین بمب‌گذاری‌ها منجر به تلفات سنگین غیرنظامیان شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *