محسنی: آرای شماری از محل‌های رای‌دهی بازشماری می‌شوند

اطلاعات روز: نادر محسنی، رییس دبیرخانه‌ی کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی می‌گوید که نظر به شکایت‌های نامزدان انتخابات شوراهای ولایتی، آرای تعداد زیادی از محل‌های رای‌دهی دوباره شمارش خواهند شد. او افزود که در حال حاضر ١٩٤١ شکایت از چهار زون بررسی شده و نظر به شکایت‌ها، آرای شماری از محل‌ها دوباره شمارش می‌شوند.

محسنی تأکید کرد که این کمیسیون شکایت‌های نامزدان شوراهای ولایتی را در نظر دارد و با بررسی‌های دقیق، تلاش دارد تا قناعت آنان را بگیر‌د. او این اظهارات را به روز چهارشنبه، 14 جوزا‌ در نشست علنی بررسی شکایت‌های انتخاباتی نامزدان شوراهای ولایتی در کابل بیان کرد.

در این نشست شماری از نمایندگان نهادهای انتخاباتی، نهادهای جامعه‌ی مدنی و رسانه‌ها نیز حضور داشتند. در نشست‌ علنی دیروز کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی، نزديک به ٦٠٠ شکايت نامزدان شوراهای ولایتی زون شرق و جنوب‌شرق (ننگرهار، لغمان، کنر، نورستان، خوست، پکتیکا و پکتیا) بررسی شدند.

شماری از نامزدان شوراهای ولایتی در این نشست تأکید داشتند که حق آن‌ها تلف شده و بايد آراى‌شان دوباره شمارش شوند. مهتاب ملکزی، یکی از نامزدان شوراى ولايتى ننگرهار گفت که آرای او ٣١١٠ بوده، اما این رقم به ٨٦١ رای کاهش داده شده است؛ کمیسیون شکایت‌ها باید به آن رسيدگى کند.

او تأکید کرد که در منطقه‌ی خود ١١٦ راى داشته، اما در سايت کميسيون مستقل انتخابات ٥٧ راى به نفعش حساب شده و متباقی آن گم است. از سویی هم، عزیز، نامزد شورای ولایتی کنر گفت که ٣٧٠٠ رایش حساب نشده و کمیسیون‌ رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی باید در زمینه اقدام کند.

کمیسیون مستقل انتخابات نتایج ابتدایی انتخابات شورا‌های ولایتی را به تاریخ 30 ثور اعلام کرد و براساس آن، از میان بیش از 2700 نامزد، 458 نفر، به‌شمول زنان، برنده معرفی شدند. اما شماری از نامزدان شوراهای ولایتی نسبت به اعلام نتایج ابتدایی از کمیسیون مستقل انتخابات به‌شدت انتقاد دارند.

سردار نبی، نامزد شواری ولایتی کنر دیروز در نشست علنی کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی به خبرنگاران گفت که ٥٧٨٥ راى را به‌دست آورده، اما این رقم به ٤٠٤٠ کاهش یافته است. او تأکید کرد که آرایش ناپدید شده و آرای شماری از محل‌های رای‌دهی کنر باید دوباره شمارش شوند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *