دختری به دلیل نا‌زیبایی خودکشی کرد

اطلاعات روز: يک دختر ١٥ ساله در ولايت جوزجان در شمال کشور، به دلیل زیبا نبودن دچار پریشانی زیاد شده و سپس خودکشی کرده است. این دختر دانش‌آموز صنف هشتم مکتب بوده و جمعه شب، 16 جوزا‌ در یکی از قریه‌های اطراف شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان خودکشی کرده است.

در جریان سال‌های گذشته دخترهای زیادی به دلایل مختلف در کشور خودکشی کرده‌اند، اما خودکشی دختر جوان و دانش‌آموز مکتب به دلیل زبیا نبودن، چیز تازه‌ا‌ی است. عبدالمالک ممنون، مدير مبارزه با جرايم جنايى فرماندهی پولیس جوزجان می‌گوید، این دختر با مادرش همیشه از زیبا نبودنش سخن گفته است.

مادر این دختر معيوب است و پدرش را قبلاً از دست داده است. خانواده‌ی دختری که خود را به دلیل زیبا نبودن از بین برده، بسیار فقیر است. مادر این دختر می‌گوید که یگانه دخترش همیشه از زيبا نبودنش در رنج بوده است. از سویی هم‌، شماری از اقارب این دختر گفته‌اند، برخى مردم در بيرون از خانه و در مکتب دختر را همواره به تمسخر می‌گرفته‌اند.

به گفته‌ی آنان، همین مسئله باعث شده تا دختر اقدام به خودکشی کند. در همین حال، داکتر محمد اسماعيل شيوا حضرتى، مسئول بخش صحت روانى رياست صحت عامه‌ی جوزجان به پژواک گفته است،‌ عوامل خودکشى دختر، علاوه بر زيبا نبودن، شاید فقر، درگذشت پدر و معيوبيت مادرش بوده ‌باشند. او می‌گوید که افسردگی زیاد در اخیر منجر به خودکشی می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *