مجلس نمایندگان:‌ به امنیت نامزدان انتخابات توجه شود

اطلاعات روز:‌ به‌دنبال حمله به تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله، مجلس نمایندگان از ارگان‌های امنیتی خواست‌ که برای امنیت نامزدان دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اقدام‌های جدی‌ای را روی دست گیرند. اعضای این مجلس هم‌چنان تأکید کردند که ارگان‌های امنیتی در مورد حمله به تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله روشنی بدهند.

عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان گفت که حمله به عبدالله و معاونانش مسئله‌‌ی ساده‌ای نیست. او افزود که هرگاه در این حمله به عبدالله ‌یا یکی از معاونانش آسیب می‌رسید، مطابق قانون اساسی، دور دوم انتخابات ریاست جمهوری منتفی می‌شد. رییس مجلس از اعضای کمیسیون امنیت داخلی این مجلس خواست که ارگان‌های امنیتی را بخواهند و در این مورد با آنان جدی صحبت کنند.

‌روز جمعه‌ هفته‌ی گذشته، یک حمله کننده‌ی انتحاری مواد انفجاری حاملش را بر کاروان تیم انتخاباتی عبدالله انفجار داد و بر اثر آن، شش فرد، به‌شمول سه عضو ستاد انتخاباتی عبدالله، کشته و 22 تن دیگر زخمی شدند. حامد کرزی، رییس جمهوری کشور نیز هیأتی را برای بررسی این رویداد موظف کرد.

در خبرنامه‌ی ریاست جمهوری آمده است که رییس جمهور کرزی یک هیأت پنج نفری را برای بررسی حمله به تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله تعیین کرده است. این هیأت متشکل از وزارت‌های دفاع و داخله، دادستانی کل و ریاست امنیت ملی کشور است. در رأس این هیأت سید عبدالغفار، رییس مبارزه با تروریزم وزارت امور داخله قرار دارد.

براساس خبرنامه‌ی ریاست جمهوری، این هیأت وظیفه دار‌د تا در مورد حمله به تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله تحقیق کند و عاملان آن را تشخیص و به پنجه‌ی قانون بسپار‌د.

در همین حال، شماری از اعضای ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله از ارگان‌های امنیتی انتقاد کرده و گفته‌اند که در جریان مبارزات انتخاباتی تدابیر لازم امنیتی را روی دست نگرفته‌اند. عبدالجبار شولگری، عضو دفتر انتخاباتی عبدالله به رسانه‌ها گفته است،‌ تیم اصلاحات و هم‌گرایی قبلاً نگرانی خود را در خصوص تأمین امنیت مبارزات انتخاباتی با ارگان‌های امنیتی شریک کرده‌، اما در این زمینه اقدام جدی صورت نگرفته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *