پولیس از سه رویداد خونین در کابل جلوگیری کرد

اطلاعات روز:‌ وزارت امور داخله‌ی کشور می‌گوید که مأموران پولیس در اقدام‌های جدگانه از سه رویداد خونین در کابل جلوگیری کرده‌اند. این وزارت به روز شنبه،‌ 17 جوزا با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرد که مأموران پولیس در اقدام نخست یک مقدار مواد انفجاری را در حوزه‌ی دوازدهم شهر کابل خنثا کرده‌اند.

در خبرنامه‌ی ارسالی وزارت داخله به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است، تروریستان مقداری مواد انفجاری را در یک عراده بایسکل به شکل ماهرانه جاسازی و در مربوطات حوزه‌ی دوازدهم امنیتی شهر کابل به منظور انجام حمله‌ی تروریستی جابه‌جا کرده بودند که پولیس صبح روز جمعه آن را کشف و خنثا کرد.

گروه طالبان در آستانه‌ی برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری حملات انفجاری و انتحاری خود را در کابل افزایش داده است. به روز جمعه،‌ 16 جوزا، یک حمله کننده‌ی انتحاری مواد انفجاری حاملش را بر کاروان تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله انفجار داد و بر اثر آن، دست‌کم شش نفر کشته و 22 تن دیگر زخمی شدند.

با این حال، وزارت امور داخله‌ی کشور می‌گوید که تروریستان قصد چند‌حمله‌ی دیگر را نیز در کابل داشتند، اما مأموران پولیس از حملات آنان جلوگیری کرده‌اند. براساس خبرنامه‌ی این وزارت، شورشیان سه بشکه‌ی مملو از مواد انفجاری و ۴ قبضه بمب دستی را در مربوطات حوزه‌ی پنجم امنیتی شهر کابل به هدف انجام حملات هراس‌افگنانه جاسازی کرده بودند.

وزارت داخله‌‌ می‌‌گوید که مأموران پولیس پس‌از‌چاشت روز جمعه، 16 جوزا، ‌مواد انفجاری یاد شده را کشف و خنثا کرده‌اند. از سوی دیگر، یک فیر مرمی «بی‌ام یک» که به هدف پرتاب بالای شهر کابل از سوی شورشیان در مربوطات ولسوالی شکر‌دره‌ی این ولایت آماده شده بود‌ نیز صبح روز جمعه از سوی پولیس کشف و خنثا شده است.

وزارت امور داخله‌ی کشور می‌گوید که در پیوند به این قضیه تا هنوز فرد یا گروهی بازداشت نشده، اما تحقیقات مأموران پولیس در زمینه جریان دارد. از سوی‌ دیگر، در عملیات‌های مشترک نیروهای امنیتی کشور در ۲۴ ساعت گذشته در شماری از ولایت‌های کشور، ۱۱ شورشی طالب کشته و 10 تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

این عملیات‌ها در مربوطات ولایت‌های کنر، بغلان و لوگر توسط نیروهای امنیت کشور راه‌اندازی شده‌اند. براساس معلومات وزارت داخله، این عملیات‌ها به منظور پاک‌سازی محلات از وجود شورشیان در مربوطات ولایت‌های یاد شده راه‌اندازی شده بود. مقدار‌ زیادی مواد انفجاری، به‌شمول دو حلقه ماین نیز در این عملیات کشف و خنثا شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *