ویسا: بیش از 130 شورشی در شمال کشور کشته شدند

اطلاعات روز: مقام‌های وزارت دفاع ملی اعلام کردند که در عملیات ارتش در ولایت‌های شمال و شمال‌شرقی کشور، 130عضو گروه طالبان کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. جنرال زلمی ویسا، فرمانده قول اردوی 209 شاهین گفت که این افراد در یک‌ماه گذشته در چند‌ولایت شمال و شمال‌شرقی کشور کشته و زخمی شده‌اند.

به گفته‌ی او، این عملیات به منظور تأمین امنیت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه‌اندازی شده بود. ویسا می‌گوید که 130عضو گروه طالبان در عملیات ارتش در ولایت‌های بدخشان، بغلان، فاریاب و قندوز کشته شده‌اند. او از تأمین امنیت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در ولایت‌های شمال اطمینان داد و گفت، انتخابات در فضای امن برگزار خواهد شد.

ویسا تأکید کرد که انتخابات دور دوم در ولایت‌های شمال بدون هیچ‌گونه تهدیدی برگزار خواهد شد. او هم‌چنان افزود که نقاط آسیب‌پذیر امنیتی ولایت‌های شمال در انتخابات گذشته شناسایی شده و در این انتخابات، تهدیدات امنیتی به‌مراتب کم خواهند بود. ویسا این اظهارات را به روز شنبه، 17 جوزا‌ در نشست مشترک با والی 9 ولایت شمال و شمال‌شرقی و معین وزارت امور داخله بیان کرد.

این نشست به منظور تأمین امنیت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در شمال و شمال‌شرق‌ کشور برگزار شده بود. جنرال ایوب سالنگی، معین ارشد وزارت امور داخله در این نشست گفت که به منظور تأمین امنیت دور دوم انتخابات، بررسی امنیتی در زون شرق و غرب کشور نیز جریان دارد.

او تأکید کرد که تا اکنون هیچ نوع تهدید امنیتی در برابر برگزاری انتخابات در این دو زون وجود ندارد. سالنگی افزود که به‌تازگی هیأتی برای بررسی امنیت دور دوم انتخابات‌ به پکتیا، ننگرهار و زون شرق و غرب کشور نیز فرستاده شده است. رقابت‌های انتخاباتی بین عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی جریان دارد و قرار است به تاریخ 24 ماه جاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود. ناامنی از عمده‌ترین چالش‌های فراراه این انتخابات عنوان شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *