اعلام حمایت قیوم کرزی از نامزدی اشرف غنی احمدزی

اطلاعات روز: قیوم کرزی، برادر رییس جمهور کرزی حمایتش را در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری از نامزدی اشرف غنی احمد‌زی اعلام کرد. این در حالی است که محمود کرزی، برادر دیگر رییس جمهور کرزی چندی پیش حمایتش را از تیم انتخاباتی اصلاحات و هم‌گرایی اعلام کرد.

قیوم کرزی‌ به روز یک‌شنبه، 18 جوزا‌ در یک نشست خبری مشترک با اشرف غنی احمدزی گفت که پس از مشوره و مطالعه‌ی برنامه‌های نامزدان، تیم تداوم و تحول را برای حمایتش مناسب دانسته است. قیوم کرزی نامزد انتخابات دور گذشته بود، اما پس از گذشت چند‌روز از مبارزات انتخاباتی، حمایتش را از زلمی رسول اعلام کرد.

قیوم کرزی می‌‌گوید که تجارب علمی و جهانی اشرف غنی او را واداشته تا از تیم تداوم و تحول حمایت کند. او تأکید کرد که با هر‌دو نامزد پیش‌تاز انتخابات ریاست جمهوری گذشته‌ آشنایی دارد و نظر به معلوماتش، اشرف غنی برای آینده‌ی کشور برنامه‌های خوبی دارد.

قرار است تا 5 روز دیگر دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود. اشرف غنی احمدزی‌ در محفل اعلام حمایت قیوم کرزی از تیمش گفت، حمایت قیوم کرزی در شرایط حساس کشور از تیم تداوم و تحول، یک تصمیم خوب است. او در بخش دیگری از سخنانش در این نشست، از برگزاری انتخابات گذشته انتقاد کرد و گفت، در دور گذشته یک تعداد زیاد افراد در مناطق امن از رای دادن محروم ماندند.

به گفته‌ی او، در انتخابات گذشته در بیست ولایت، براساس تصمیم‌گیری‌های محلی، در حدود یک میلیون نفر از حق رای دادن محروم شده‌اند. احمدزی افزود که برای رفع این مشکل‌ در دور دوم انتخابات، با مسئولان مربوطه صحبت کرده است و به گفته‌ی او، آنان در زمینه تعهد کرده‌اند.

در چند‌روز اخیر یارگیری‌ها و مبارزات انتخاباتی هر‌دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری شدت یافته است. چندی پیش احمد ضیا مسعود، معاون اول زلمی رسول در دور اول و داوود سلطان‌زوی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در دور اول، به تیم تحول و تدوام پیوستند. هم‌چنان زلمی رسول، گل آقا شیرزی و عبدالرب رسول سیاف، از نامزدان دور اول انتخابات ریاست جمهوری از عبدالله حمایت‌ کردند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *