شواری امنیت ملی: حمله‌ی اخیر کابل، کار لشکر طیبه بود

اطلاعات روز: شورای امنیت ملی کشور در نشست نوبتی خود به ریاست حامد کرزی اعلام کرد که حمله به تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله، کار لشکر طیبه بوده است. دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری شب گذشته با نشر خبرنامه‌ا‌ی اعلام کرد، در این نشست وزیران امنیتی در مورد جزئیات حادثه‌ی تروریستی اخیر شهر کابل بر تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله گزارش دادند.

آنان این حمله را بدترین حادثه در روند مبارزات جاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری خوانده و گفته‌اند، تحقیقات ابتدایی نشان می‌دهند که در حمله به تیم انتخاباتی عبدالله، استخبارات خارجی از طریق لشکر طیبه به گونه‌ی سازمان یافته دست داشته‌ است. براساس خبرنامه‌ی ریاست جمهوری، تروریستان مربوط به لشکر طیبه در پی اخلال دور دوم انتخابات‌ اند.

روز جمعه‌ هفته‌ی گذشته، یک حمله کننده‌ی انتحاری مواد انفجاری حاملش را بر کاروان تیم انتخاباتی عبدالله انفجار داد و بر اثر آن، شش فرد، به‌شمول سه عضو ستاد انتخاباتی عبدالله، کشته و 22 تن دیگر زخمی شدند. این حمله واکنش تند‌ اعضای شورای ملی و برخی احزاب سیاسی را به‌دنبال داشت.

با این حال، در خبرنامه‌‌ی دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری آمده است که تحقیقات بیش‌تر در این زمینه جریان دارد و نتیجه‌ی آن در آینده‌ی نزدیک در اختیار مردم قرار داده خواهد شد. شورای امنیت ملی کشور یک‌بار دیگر به ارگان‌های مربوطه دستور داده که قضیه‌ی حمله به تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله را همه‌جانبه بررسی کنند.

این شورا هم‌چنان در رابطه به تقویت سیستم امنیتی و تأمین امنیت فیزیکی نامزدان دور دوم انتخابات ریاست جمهوری و معاونان‌شان، به وزارت داخله دستور داده تا در هم‌کاری با نامزدان تدابیر لازم را بگیرد. مبارزات انتخاباتی دو نامزد جریان دارد و قرار است دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تا 5 روز دیگر برگزار شود.

در خبرنامه‌ی ارسالی ریاست جمهوری به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است، در بخش دیگر نشست شورای امنیت ملی کشور، در مورد چگونگی تأمین امنیت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری و آمادگی‌های لازم ارگان‌های امنیتی بحث شد. براساس خبرنامه، در این نشست اعلام شد که در نتیجه‌ی بررسی تهدیدهای امنیتی، از جمله‌ی ۶۲۶۳ مرکز رای‌دهی، ۹۰۶ مرکز آن در روز انتخابات مسدود خواهند ماند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *