محمود کرزی: عمر زاخیلوال دزدِ بی‌پیشینه‌ی تاریخِ افغانستان است

محمود کرزی عمر زاخیل‌وال، وزیر مالیه‌ی کشور را دزد بی‌پیشینه‌ی تاریخ افغانستان گفته است. محمود کرزی، برادر رییس جمهور کرزی در گفت‌وگویی با طلوع نیوز، می‌خواهد که کارهای آقای زاخیل‌وال بررسی شوند. محمود کرزی حضرت عمر زاخیل‌وال را یک دزد می‌نامد و می‌گوید که این مقام حکومت یک دزدی بی‌پیشینه را در افغانستان آغاز کرده است.

محمود کرزی می‌گوید: «یکی از این دزدان، وزیر مالیه‌ی ما و شما است و این آدم دزدی‌ای را به‌راه انداخته است که تاریخ نداشته است». آقای کرزی در این گفت‌وگو‌ برنامه‌های اقتصادی اشرف غنی احمدزی را نیز منطقی ندانسته است. آقای کرزی هفت بار با اشرف غنی احمدزی برای پیوستن به او دید و بازدید‌‌ داشته است، اما در این برنامه علت این را که با عبدالله عبدالله پیوست، این گونه فشرده می‌سازد: «برنامه‌های اشرف غنی را نه منطقی می‌دانم و نه هم در یک چوکات مکتب اقتصادی آن را می‌بینم و نه هم این برنامه‌ها را به سود افغانستان می‌دانم».

در همین حال، ستاد انتخاباتی اشرف غنی احمدزی از برنامه‌های اقتصادی آقای غنی و وزیر مالیه دفاع می‌کند. عباس نویان، عضو ستاد انتخاباتی اشرف غنی احمدزی به طلوع نیوز گفت: «این آدم یک دکان‌دار است و در‌باره‌ی مسایل اقتصادی چه می‌فهمد. در حالی که داکتر صاحب اشرف غنی از فهم بلندی در‌باره‌ی اقتصاد بر‌خور‌دار است و دیگر این‌که، اگر سندی در‌باره‌ی دزدی‌های آقای زاخیلوال دارد، برود به برادرش این سند‌ها را ارائه کند».

در هنگام پیکارهای انتخاباتی، دو نامزد ریاست جمهوری بارها گفته‌های کنایه‌آمیز و اتهام‌آلود در برابر یک‌دیگر مطرح کرده‌اند و در روز‌های اخیر دیده می‌شود که اعضای ستادهای انتخاباتی نیز گفته‌های واکنش‌برانگیز مطرح می‌کنند. (طلوع نیوز)

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *