یارگیری‌های تازه‌ی نامزدان دور دوم انتخابات ریاست جمهوری

اطلاعات روز: هدایت امین ارسلا، نامزد دور اول انتخابات ریاست جمهوری و احمد ولی مسعود، برادر احمد شاه مسعود‌ حمایت‌شان را به ترتیب‌ از نامز‌دی اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله اعلام کردند. این در حالی است که قرار است تا 5 روز دیگر (24 جوزا) دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.

هدایت امین ارسلا، نامزد دور اول انتخابات ریاست جمهوری به روز دوشنبه، 19 جوزا‌ در یک نشست خبری مشترک با اشرف غنی احمدزی گفت، از هر‌دو نامزد پیش‌تاز معلومات دارد و بنابر بررسی برنامه‌های‌شان، تصمیم گرفته تا از تیم تداوم و تحول به رهبری اشرف غنی احمدزی حمایت کند.

هدایت امین ارسلا در انتخابات ‌گذشته کم‌ترین آرا را به‌دست آورد. اشرف غنی احمدزی در این نشست ضمن استقبال از حمایت ارسلا از تیمش گفت، در صورت‌‌ پیروزی، یک‌جا برای عملی کردن آرمان‌های مردم تلاش خواهند کرد. او هم‌چنان در بخشی از سخنانش گفت، نیروهای امنیتی باید در روز انتخابات ‌داخل حریم انتخابات نشوند.

او تأکید کرد که حضور نیروهای امنیتی در محل‌های رای‌دهی را نمی‌خواهد و تیم تداوم و تحول تمام این روند را فیلم‌برداری و نظارت خواهد کرد. این نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد که تیمش خیانت در انتخابات را تحمل نخواهد کرد.

اخیراً در آستانه‌ی برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، یارگیری‌های نامزدان افزایش یافته است. به روز دوشنبه، 19 جوزا بنیاد احمد شاه مسعود، به رهبری احمد ولی مسعود، برادر احمد شاه مسعود، حمایت خود را از نامزدی عبدالله عبدالله اعلام کرد. این در حالی است که برادر دیگر احمد شاه مسعود، از اشرف غنی احمدزی حمایت کرده است.

احمد ولی مسعود می‌گوید که تیم اصلاحات و هم‌گرایی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پیروز خواهد شد. عبدالله عبدالله از حمایت احمد ولی مسعود استقبال کرد و خواستار حضور گسترده‌ی مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شد. او تأکید کرد که حضور گسترده‌ی مردم، دور دوم انتخابات را پیروز خواهد کرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *