طالبان مواد تدارکاتی ناتو را در ننگرهار به آتش کشیدند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت ننگرهار تأیید کردند که مهاجمان انتحاری 25 موتر تدارکاتی نیروهای ناتو را در این ولایت آتش زده‌اند. احمد ضیا عبدالزی، سخن‌گوی والی ننگرهار می‌گوید که سه مهاجم انتحاری یک‌شنبه شب، 18 جوزا‌‌ به محل پارک تدارکاتی ناتو حمله کردند و بر اثر آن، 5 تانکر آنان سوختند.

سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی کشور افزود که در این حادثه از حريق شدن حدود ٢٠ تانکر ناتو جلوگیری شده است. به گفته‌ی او، مهاجمان انتحاری پس از حمله به محل یاد شده، یک محافظ را کشتند و سپس با سربازان پولیس نظم عامه درگیر شدند. او تأکید کرد که در این رویداد دو پولیس دیگر زخمی شده‌اند.

سه مهاجم انتحاری نیز پس از درگیری با نیروی پولیس کشته شده‌اند. سخن‌گوی والی ننگرهار می‌گوید که هدف مهاجمان انتحاری، نابود کردن تأسیسات نظامی ناتو در این قرارگاه بوده‌‌ است. تا هنوز فرد ‌یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته، اما معمولا این‌گونه حملات از سوی گروه طالبان انجام می‌شوند.

ننگرهار در شرق کشور از ولایت‌های ناامن است که طالبان داخلی و پاکستانی در مرکز و برخی ولسوالی‌های این ولایت فعالیت گسترده دارند. این گروه در جریان سال‌های گذشته در چند‌مورد به محل تدارکاتی ناتو در ولایت ننگرهار حمله کرده و ‌بر اثر آن، تعدادی از تانکرهای ناتو سوخته‌اند.

درگیری دیگر

بر اثر درگیری بین نیروهای امنیتی و مهاجمان انتحاری در مقابل دادگاه ولایت ننگرهار، چندین ‌پولیس و افراد ملکی زخمی شدند. گروهی از مهاجمان انتحاری بعد‌از‌ظهر روز دوشنبه، 19 جوزا‌ بر ساختمان دادگاه ننگرهار حمله کردند و سپس با نیروهای امنیتی درگیر شدند. طالبان در مورد این رویداد اظهار نظر نکرده است.

فضل احمد شیرزاد، فرمانده پولیس ننگرهار گفته است که سه حمله کننده‌ی انتحاری با سلاح و بم‌های دستی مجهز بودند و بر ریاست دادگاه این ولایت حمله کردند.‌ او می‌‌گوید که این درگیرى پس از دو ساعت با کشته شدن سه حمله کننده‌ پایان یافت و یک مأمور پولیس در این رویداد زخمی شد. اما همایون زهیر، رییس شفاخانه‌ی ملکی ننگرهار‌ می‌گوید که پنج زخمی از محل رویداد یاد شده به شفاخانه‌ی مرکزی این ولایت منتقل شده‌اند. به گفته‌ی او، زخمی‌ها شامل دو مأمور پولیس و سه فرد ملکی اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *