وزارت دفاع: تهدیدهای امنیتی در آستانه‌ی انتخابات گسترش می‌یابند

اطلاعات روز: مقام‌های وزارت دفاع ملی کشور می‌گویند که مخالفان مسلح دولت برنامه‌ی تروریستی‌شان را تا روز برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افزایش خواهند داد، اما نیروهای امنیتی برنامه‌ی آنان را نابود خواهند کرد. جنرال ظاهر عظیمی، سخن‌‌گوی این وزارت گفت که اطلاعاتی وجود دارند که مخالفان مسلح حملات‌شان را در چند‌روز آینده به حمایت استخبارات منطقه افزایش می‌دهند، اما نیروهای امنیتی به آنان مجال نخواهند داد که مانع برگزاری انتخابات شوند.

مبارزات انتخاباتی بین عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی جریان دارد و قرار است تا 4 روز دیگر دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود. ناامنی از عمده‌ترین چالش‌های فراراه این انتخابات عنوان شده است. اما جنرال ظاهر عظیمی، سخن‌گوی وزارت دفاع به روز دوشنبه در یک نشست خبری در کابل از تأمین امنیت انتخابات اطمینان داد.

عظیمی در این نشست گفت که قوت و ضعف نیروهای امنیتی در انتخابات گذشته شناسایی شد و به گفته‌ی او، در دور دوم انتخابات، امنیت انتخابات بهتر تأمین خواهد شد. عظیمی هم‌چنان می‌گوید که حمایت مردم در انتخابات گذشته از نیروهای امنیتی کشور، روحیه‌ی آنان تقویت کرده است.

او اما تأکید کرد که نیروهای امنیتی تهدیدهای دور دوم انتخابات را نادیده نمی‌گیرند و برنامه‌های تروریستی دشمنان را با شکست مواجه خواهند کرد. از سویی هم، جنرال قدم شاه شهيم، فرمانده فرقه‌ی ١١١ کابل در نشست خبری دیروز گفت که با در نظرداشت تأمين امنيت انتخابات ١٦حمل، تيم امنيتى زون مرکز، نقاط ضعف خود را شناسایی کرده است.

او تأکید کرد که برای دفع و طرد حملات مخالفان مسلح و حلقات استخباراتى منطقه، تدابیر لازم گرفته شده‌اند. شهيم ضمن اشاره به این‌که مخالفان مسلخ در انتخابات پیش‌رو عملیاتی را انجام خواهند داد، افزود، اين حملات جزئى خواهند بود و به مخالفان مجال داده نمی‌شود تا روند ملی را به چالش بکشانند.

مداخله‌ی مقام‌های دولتی و ارگان‌های امنیتی مشکل‌ عمده‌ی دیگر انتخابات 24 جوزا عنوان می‌شو‌د. اما سخن‌گوى وزارت دفاع ملى کشور می‌گوید که اردو‌ مانند انتخابات دور گذشته، بی‌‌طرفى کامل خود را در روند این انتخابات حفظ خواهد کرد. او هشدار داد، افسری که در انتخابات مداخله کند، با برخورد قانونى مواجه خواهد شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *