خط ویژه‌ی تیلفونی برای تأمین امنیت انتخابات ایجاد شد

اطلاعات روز: مسئولان ریاست امنیت ملی کشور می‌‌گویند که برای تأمین امنیت در کشور و به‌خصوص تأمین امنیت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، خط ویژه‌ی تیلفونی 1919 را ایجاد کرده‌اند. به گفته‌ی آنان، این خط به‌طور 24 ساعته فعال است و به واسطه‌ی‌ آن مردم می‌توانند هر‌نوع حرکت تروریستی را به‌طور سریع به نیروهای امنیتی اطلاع دهند.

عبدالحسیب صدیقی، سخن‌گوی ریاست امنیت ملی کشور به روز دوشنبه، 19 جوزا‌ در یک نشست خبری در کابل، هدف از ایجاد این خط تیلفونی را، دریافت اطلاعات و پاسخ سریع به تهدیدهای امنیتی در کشور خواند و گفت، در صورت وقوع حوادث تروریستی، شهروندان می‌توانند از این طریق با ارگان‌های امنیتی در تماس شوند.

صدیقی تأکید کرد که این خط تیلفونی ۲۴ ساعته فعال است و شهروندان از سراسر کشور و از تمام شبکه‌های مخابراتی با این خط در تماس شده می‌توانند. او هم‌چنان افزود که خبرنگاران و رسانه‌های کشور نیز از طریق تماس با خط تیلفونی یاد شده، می‌توانند‌ با تمام سخن‌گویان وزارت‌ها و نهادهای امنیتی کشور تماس بگیرند.

گفتنی است که تماس با شماره‌ی ۱۹۱۹ ریاست امنیتی ملی، برای هر نفر ۱.۵ افغانی هزینه دارد. در همین حال، شماری از شهروندان کشور از ایجاد خط جدید تیلفونی توسط ریاست امنیت ملی کشور‌ اظهار خرسندی کرده‌اند. آنان باور دارند که با ایجاد این خط، برای‌شان سهولت‌ خوبی ایجاد می‌شود و به‌صورت سریع می‌توانند‌ وقوع حوادث تروریستی را به نیروهای امینتی اطلاع دهند.

اخیراً نهادهای دولتی و خصوصی تعدادی از خط‌های تیلفونی مشابه‌ را در کشور ایجاد کردند. چندی پیش کمیسیون مستقل انتخابات کشور نیز یک مرکز اطلاع‌رسانی را درباره‌ی انتخابات ایجاد کرد. فعلاً شماره‌ی‌ ۱۹۰ کمیسیون انتخابات به منظور اطلاع‌رسانی در رابطه با انتخابات، فعال است و تماس با این شماره رایگان می‌باشد.

علاوه بر آن، شماره‌های ۱۰۰ و ۱۱۹ پولیس نیز چند‌سال قبل آغاز به‌کار کردند و وزارت داخله بارها از مردم خواسته که هر حرکت مشکوک تروریستی را از طریق آن به ارگان‌های امنیتی اطلاع دهند. گفتنی است که نهادهای دیگر نیز خط‌های تیلفونی رایگان را به منظور مبارزه با مواردی چون خشونت علیه زنان در کشور ایجاد کرده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *