پنج سرباز آیساف در جنوب کشور کشته شدند

اطلاعات روز: نیروهای بین‌المللی کمک به امنیت یا آیساف اعلام کردند که 5 سربازشان در جنوب افغانستان کشته شده‌اند. آیساف به روز سه‌شنبه، 20 جوزا با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرد که این افراد به روز دوشنبه هفته‌ی جاری در جنوب افغانستان کشته شده‌اند، اما در این خبرنامه‌ در مورد محل دقیق رویداد جزئیات داده نشده است.

هنوز هویت این سربازان نیز مشخص نشده است. در خبرنامه‌ی آیساف آمده است، با توجه به مقرراتش، هویت سربازان یاد شده توسط کشورهای متبوع‌شان اعلام خواهد شد. از سویی هم، برخی رسانه‌ها گزارش دادند که پنج سرباز آیساف بر اثر حمله‌ی هوایی ناتو به اشتباه کشته شده‌اند، اما آیساف این خبر را تأیید نکرده است.

گروه طالبان مسئولیت این رویداد را به عهده نگرفته، اما ادعا کرده که شب گذشته نیروهای ناتو در منطقه‌ای موسوم به مگزک در مربوطات ولسوالی ارغنداب ولایت زابل هدف حمله‌ی هواپیماهای خودی قرار گرفتند. این گروه گفته‌ است که از تعداد کشته شدگان این رویداد اطلاعی در دست ندارد.

در جریان چند‌ماه گذشته چندین سرباز نیروهای آیساف در جنوب‌شرق افغانستان کشته شده‌اند. پیش‌تر نیز دو سرباز آیساف در دو رویداد جداگانه در حملات شورشیان در شرق کشور به قتل رسیدند. در حال حاضر در حدود پنجاه هزار سرباز خارجی در کشور مستقرند و ۳۳ هزار آن را سربازان امریکایی تشکیل می‌دهند. براساس آمارهای ارائه شده، از اول سال جاری میلادی تا‌کنون ۳۶ سرباز ناتو در کشور کشته شده‌اند. قرار است تا پایان سال جاری اکثر نیروهای خارجی افغانستان را ترک کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *