مقام‌های دولتی بلخ در روند انتخابات مداخله می‌کنند

اطلاعات روز: مسئولان دفتر کمیسیون مستقل انتخابات در ولایت بلخ می‌گویند که فرماندهان پولیس محلی و مسئولان امنیتی این ولایت در روند انتخابات دور دوم ریاست جمهوری مداخله می‌کنند. به گفته‌ی آنان، دو فرمانده پولیس محلی در ولسوالی کشنده‌ی ولایت بلخ، کارمندان کمیسیون انتخابات را لت و کوب کرده و یک فرمانده پولیس ولسوالی زارع این ولایت در روند انتخابات مداخله می‌کند.

عزت آرمان، رییس کمیسیون مستقل انتخابات ولایت بلخ به روز سه‌شنبه، ٢٠ جوزا به پژواک گفته است که به روز دوشنبه هفته‌ی جاری دو فرمانده پولیس محلی در ولسوالی کشنده‌ی این ولایت دو کارمند کمیسیون مستقل انتخابات را مورد لت و کوب قرار داده‌اند. این فرماندهان پولیس محلی، عبدالرحیم و علاوالدین نام دارند.

رییس کمیسیون مستقل انتخابات ولایت بلخ می‌گوید که کارمندان کمیسیون انتخابات قصد داشتند در ولسوالی کشنده‌ی این ولایت در مرکزهای رای‌دهی، برنامه‌ی آموزشی را برای کارمندان سایت‌ها برگزار کنند؛ اما دو فرمانده یاد شده مانع راه‌اندازی این برنامه شده‌اند.

به گفته‌ی او، فرماندهان پولیس محلی یاد شده به کارمندان کمیسیون انتخابات هشدار داده‌اند که از منطقه بروند و باید کارمندان سایت‌های انتخاباتی توسط این دو نفر انتخابات شوند. این در حالی است که حکومت بر بی‌طرفی کامل کارمندان دولتی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تأکید دارد.

رییس کمیسیون مستقل انتخابات ولایت بلخ می‌گوید که در یک مورد دیگر، فرمانده پولیس ولسوالی زارع این ولایت کارمندان این کمیسیون را تهدید کرده و گفته است که کارمندان سایت‌های رای‌دهی باید توسط او مقرر شوند. در همین حال، مسئولان امنیتی بلخ این اظهارات را رد کرده و گفته‌اند که در این مورد باید اسناد ارائه شود. آنان می‌گویند، در روند انتخابات به هیچ‌کسی اجازه‌ی مداخله را نخواهند داد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *