وزارت خارجه ادعای اخیر پاکستان را بی‌اساس خواند

اطلاعات روز: در حالی که دولت همواره تأکید دار‌د، تروریستان در مناطق پنهان و امن پاکستان پناه‌گاه دارند و از آن‌جا عملیات‌های‌شان را برای بر‌هم زدن امنیت افغانستان سازمان‌دهی می‌کنند، اما اخیراً پاکستان ادعا کرده که تروریستان ضد‌پاکستانی از افغانستان عملیات‌شان را علیه این کشور راه‌اندازی می‌کنند.

وزارت امور خارجه‌ی پاکستان به روز دوشنبه هفته‌ی جاری جانان موسا‌زی، سفیر افغانستان در این کشور احضار کرده و گفته است، حمله‌ی اخیر بر میدان هوایی بین‌المللی شهر کراچی از سوی شورشیان از داخل خاک افغانستان راه‌انداز‌ی شده است. اما وزارت خارجه‌ی کشور این اظهارات را رد کرده است.

شکیب مستغنی، سخن‌گوی این وزارت به روز سه‌شنبه، 20 جوزا‌ در صحبت با رسانه‌ها گفته است که حکومت به هیچ‌کسی اجازه نخواهد داد تا با استفاده از خاک افغانستان علیه کشورهای همسایه اقدام کند. او می‌گوید، مقام‌های وزارت خارجه‌ی پاکستان به جانان موسا‌زی گفته‌اند که شورشیان ضد‌پاکستان در افغانستان پناه‌گاه دارند؛ ما این اظهارات را رد می‌کنیم.

پاکستان در حالی این ادعا را مطرح می‌کند که شورای امنیت ملی و ریاست امنیت ملی کشور اعلام کردند که حمله‌ی اخیر به تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله و کنسول‌گری هند در هرات، از سوی لشکر طیبه راه‌اندازی شده است. لشکر طبیه از گروه‌های شورشی مشهور در جهان است و مرکز آن در پاکستان می‌باشد.

حکومت بارها اعلام کرده که پناگاه‌های شورشیان در پاکستان اند و استخبارت این کشور در هم‌کاری با آنان حملات تروریستی را علیه افغانستان راه‌اندازی می‌کند. گفتنی است که پاکستان از چندی به این طرف به صورت آشکار صدها موشک را بر مناطق سرحدی کشور پرتاب کرده و بر اثر آن، چندین فرد ملکی کشته و صدها خانواده آواره شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *