حامد کرزی: رای مردم، افغانستان را به طرف ثبات سوق می‌دهد

اطلاعات روز:‌ رییس جمهوری کرزی با شماری از اعضای کابینه چند دقیقه پیش در لیسه امانی شهر کابل از رای خود استفاده کرد. او پس از استعمال رایش گفت، بسیار خوشحال است که مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اشتراک کردند. کرزی افزود که حضور گسترده‌ی مردم در مرکزهای رای‌دهی افغانستان را به طرف ثبات و حکومتداری بهتر استقامت می‌دهد.

او تأکید کرد که امروز در حقیقت افغانستان از مرحله ناامنی به طرف صلح و ثبات قدم مستحکم بر می‌دارد.  کرزی افزود که با رای مردم افغانستان از مشکلات موجود نجات خواهد یافت. امروز (شنبه 24 جوزا) روز دور دوم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است.

در حال حاضر مردم مرد و زن در صف‌های طولانی مرکزهای رای‌دهی صف کشیده و به نوبت به نامزد مورد نظرشان رای می‌دهند. نیروهای امنیتی کشور در سراسر کشور برای تأمین امنیت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در حالت آماده باش قرار دارند و از صبع امروز تاکنون کدام مشکل امنیتی پیش نه آمده است.

یوسف نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات پس از آغاز روند رای‌دهی در یک نشست خبری در کابل گفت که در این انتخابات محل‌های رای‌دهی با کمبود برگه‌های رای دهی مواجه نخواهند شد.  او از شهروندان واجد شرایط خواست که به پای صندوق‌های رای بروند و به نامزد مورد نظرشان رای‌ دهند.

روند رای گیری حوالی ساعت هفت امروز (۲۴ جوزا) آغاز شد و به گفته‌ی مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات، تا ساعت چهار بعد از ظهر ادامه خواهد داشت. از سویی هم، عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان چند دقیقه پیش در گفت‌و‌گو با طلوع نیوز انتخابات را از بنیادی ترین راه دموکراسی در کشور عنوان کرد.

رییس مجلس گفت که افغانستان در آستانه‌ی یک انتخابات سرنوشت ساز قرار دارد و در این انتخابات، مردم رییس جمهوری آینده‌ یشان را انتخاب می‌کنند. به گفته‌ی او، برای نخستین بار قدرت از یک رییس جمهور منتخب به رییس جمهور منتخب دیگر به صورت مسالمت آمیز انتقال می‌یابد. او تأکید کرد به نمایندگی از مجلس از مردم می‌خواهد که در انتخابات دور دوم همانند دور اول اشتراک کنند و با رای مستقیم شان سرنوشت آینده‌ی کشور را تعیین کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *