رییس‌جمهور کرواسیا در دیدار با عبدالله‌عبدالله: تا رسیدن افغانستان به ثبات کمک‌های ما ادامه دارد

اطلاعات روز: کولیندا گرابار- کیتاروویچ، رییس‌جمهور کرواسیا صبح امروز در دیدار با عبدالله‌عبدالله، رییس اجراییه در کابل گفته است که کمک‌های کشورش تا رسیدن افغانستان به ثبات ادامه دارد و جامعه‌ی جهانی باید درباره‌ی حضور نیروهای بین‌المللی در افغانستان براساس وضعیت امنیتی تصمیم بگیرد.
خانم کیتاروویچ افزوده تعیین زمان مشخص برای حضور نیروهای بین‌المللی در افغانستان به نفع نیست و باید براساس وضعیت امنیتی افغانستان تصمیم گرفته شود.
رییس اجراییه در این دیدار گفته است که کمک‌ها و حضور نیروهای کرواسیا در افغانستان در چوکات ناتو بالای توسعه و ثبات افغانستان تأثیرات فوق‌العاده دارد.
دفتر مطبوعات ریاست اجراییه در خبرنامه‌یی به نقل از رییس‌جمهور کرواسیا نوشته است: «موفقیت نیروهای امنیتی افغانستان برای سرکوب طالبان و سایر گروه‌های شورشی امیدوارکننده است و ما باور داریم که این نیروها پلان‌های تروریستان را همچنان خنثا و ناکام می‌سازند، چون قوای مسلح افغانستان به‌اندازه‌ی کافی از توانایی‌ها و ظرفیت‌های لازم برخورداراند.»
آقای عبدالله گفته است: «ظرفیت‌سازی و توانمندی نیروهای امنتیی ما امیدوارکننده است و این نیروها تا حالا با تمام توان خود طالبان را سرکوب کرده‌اند٬ اما حضور قوت‌های بین‌المللی برعلاوه‌ی مبارزه‌ی مشترک با تروریسم از نظر روانی نیز افغانستان را کمک می‌کند، به این خاطر لازم است تا جامعه‌ی بین‌المللی این نکته را در کنفرانس وارسا و بروکسل مدنظر داشته باشد.»
عبدالله ضمن موفق خواندن نیروهای امنیتی در برابر هراس‌افگنان، گفته است که افغانستان نیازمند مبارزه‌ی مشترک و همگانی برعلیه تروریسم و افراطیت است و حضور نیروهای بین‌المللی برعلاوه‌ی مبارزه‌ی مشترک با تروریسم از نظر روانی نیز افغانستان را کمک می‌کند.
او هچنان در این دیدار روی روابط منطقه‌یی افغانستان، اراده‌ی حکومت برای مبارزه با تروریسم، اقدامات حکومت وحدت ملی در راستای بهبود وضعیت اقتصادی صحبت کرده و از طرح‌های اقصادی در حال اجرا به رییس‌جمهور کرواسیا معلومات داده است.
در خبرنامه‌ی ریاست اجراییه آمده است که در این دیدار درباره‌ی آوردن اصلاحات به‌ویژه اصلاحات انتخاباتی٬ مبارزه با فساد اداری، برنامه‌های توانمند‌سازی زنان و پروسه‌ی صلح بحث و تبادل نظر صورت گرفت.