مسئول استخبارات طالبان برای ولایت بغلان از داخل موتر فرماندهی پولیس میدان وردک بازداشت شد

اطلاعات روز: قاری ظاهر، مسئول استخبارات گروه طالبان برای ولایت بغلان صبح دیروز (یک‌شنبه، 30 جوزا) از موتر رنجر فرماندهی پولیس ولایت میدان وردک از سوی مأموران امنیت ملی بازداشت شد.
همچنان رسانه‌ها گزارش داده است، یکی از دو پولیس بازداشت شده، از نزدیکان خلیل اندرابی، فرمانده پولیس میدان‌وردک است که مسئولیت انتقال قاری ظاهر به کابل و بعداً به پاکستان را به‌عهده داشته است.
محمود حقمل، سخن‌گوی ولایت بغلان با ارسال خبرنامه‌یی به اطلاعات روز نوشته است که قاری ظاهر صبح دیروز هنگامی که «توسط یک عراده موتر نوع رنجر پولیس قوماندانی امنیه‌ی ولایت میدان وردک غرض تداوی به کابل و بعداً به پاکستان انتقال می‌گردید» از سوی مأموران امینت ملی در ساحه‌ی پل دوشی ولایت بغلان بازداشت شد.
خبرنامه افزوده که همراه مسئول استخبارات طالبان دو پولیس نیز بازداشت شده‌اند. تصاویر از بازداشت قاری ظاهر منتشر نشان می‌دهد که او مقدار زیاد سلاح و مهمات نیز به همراه داشته است.
قاری ظاهر چند روز پیش در نتیجه‌ی حملات نیروهای هوایی کشور در ساحه‌ی چشمه‌ی شیر ولایت بغلان زخمی شده بود. به گفته‌ی سخن‌گوی والی بغلان، قاری ظاهر یکی از افراد خطرناک گروه طالبان است و مسئول قتل ده‌ها تن از افراد بی‌گناه در این ولایت شناخته می‌شود.
اما اوایل صبح دیروز وزارت داخله اعلام کرد که «قاری ظاهر، مسئول نظامی» گروه طالبان برای ولایت بغلان از سوی پولیس ملی بازداشت شده است.
وزارت داخله در خبرنامه‌یی نوشت که قاری ظاهر فرد کلیدی طالبان بوده و در طراحی و سازماندهی حملات تروریستی در ولایت بغلان سهم فعال داشته است.
وزارت داخله در مورد دست داشتن فرمانده پولیس ولایت میدان وردک در انتقال این عضو طالبان چیزی نگفته بود.
پس از نشر گزارش مبنی بر دست داشتن فرمانده پولیس ولایت میدان وردک در این رویداد، وزارت داخله اعلام کرد که این رویداد به گونه‌ی جدی بررسی می‌شود.
صدیق صدیقی، سخن‌گوی وزارت داخله گفته است که این وزارت و امنیت ملی به گونه‌ی مشترک گزارش رسانه‌ها در مورد بازداشت این عضو گروه طالبان از رنجر پولیس را به گونه‌ی جدی بررسی خواهد کرد.