دیدار غنی با مایک پنس

اطلاعات روز: رییس‌جمهور محمد اشرف غنی در سفرش به آلمان با مایک پنس، معاون رییس‌جمهور ایالات متحده‌ی امریکا دیدار کرده است.
ارگ ریاست‌جمهوری می‌گوید این دیدار به روز شنبه صورت گرفته و در آن دو طرف روی گسترش همکاری‌ها در عرصه‌های امنیتی و اقتصادی، مسایل منطقه و موضوعات مورد علاقه بحث شده است.
معاون رییس‌جمهور امریکا در این دیدار گفته است که افغانستان برای امریکا از اهمیت خاصی برخوردار است و این کشور به حمایت و همکاری خود با مردم و دولت افغانستان ادامه می‌دهد.
به نقل از ارگ، معاون رییس‌جمهور ایالات متحده‌ی امریکا در خصوص افزايش نيروهاى آموزشى امريكا برای افغانستان گفت كه ارزيابی‌های کشورش در این زمینه جریان دارد.
آقای غنی هم در این نشست گفته است که جنگ افغانستان جنگ داخلی نه بلکه افغانستان در خط نخست امنیت جهانی و مبارزه با تروریسم قرار دارد.
او گفته است که افغانستان همه‌ی ظرفیت‌های لازم برای مبارزه با تروریسم را در منطقه در اختیار دارد و با افزایش خطر تروریسم منطقه‌یی و بین‌المللی می‌تواند از طریق همکاری‌ها میان دو کشور در این عرصه به‌گونه‌ی موثر عمل نماید.
وضعیت امنیتی، چالش‌های عمده‌ی ناشی از تروریسم منطقوی و بین‌المللی، خطرات فعلی و درازمدت تروریسم و حامیان منطقوی‌شان، پلان سکتور امنیتی چهار ساله‌ی افغانستان و آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات آینده کشور از دیگر محورهای این نشست بوده است.
رییس‌جمهور غنی به تاریخ 28 دلو به مونیخ آلمان رفت و قرار است در نشست امنیتی مونیخ پیرامون خطر تروریسم و افراط‌گرایی و مسایل امنیتی افغانستان سخنرانی کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *