شواری امنیت: پاکستان در روز انتخابات خلاف تعهداتش عمل کرد

اطلاعات روز: شورای امنیت ملی کشور در نشست نوبتی خود به ریاست حامد کرزی اعلام کرد که پاکستان در روز برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به تعهداتش عمل نکرده است. این شورا اما از هم‌آهنگی اردو‌، پولیس و امنیت ملی کشور در قسمت تأمین امنیت انتخابات ستایش کرده است.

در خبرنامه‌‌ای که از سوی دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری به روزنامه‌ی اطلاعات روز فرستاد شده‌، آمده است، شورای امنیت ملی تداوم حملات پاکستان را محکوم و اعلام کرد، این عمل بیان‌گر این واقعیت است که نظامیان پاکستانی ‌خلاف وعده‌هایی که از جانب مقام‌های‌شان در مورد هم‌کاری در راستای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شده بودند، عمل کرده‌اند.

در بخش دیگر این نشست، وزیر دفاع ملی گزارش ابتدایی خود را در مورد خریداری سه فروند طیاره‌ی انتونوف (ای‌ان ۱۴۰)  از کشور اوکراین ارائه کرده است. او گفته است، تغییرات سیاسی و مشکلات اخیر در کشور اوکراین باعث شده تا شرکتی ‌که مسئولیت فروش و انتقال طیاره‌های یاد شده را داشته، قرارداد مذکور را فسخ کند.

او می‌‌گوید، وزارت دفاع به همین منظور با شرکت‌های خارجی دیگر در تماس است و گزارش مفصل آن را در نشست بعدی شورای امنیت ملی ارائه خواهد کرد. از جانب دیگر، مسئولان امنیتی در نشست شورای امنیت ملی گفته‌اند که هم‌کاری مردم برای دفع و حملات احتمالی تروریستان در روز انتخابات کم‌سابقه بوده‌ است.

در خبرنامه آمده است، براساس هم‌کاری‌های مردم با نیروهای امنیتی کشور جلو چندین حمله‌ی دشمن گرفته شد. شورای امنیت ملی از هم‌کاری مردم در تأمین امنیت در روز انتخابات ستایش کرده است. هم‌چنان شورای امنیت ملی نقش رسانه‌ها را در روز انتخابات مثبت خوانده است.

در اخیر، شورای امنیت ملی روی موضوع تهیه‌ی اسلحه‌ی خفیفه برای قطعه‌ی رجال برجسته‌ی وزارت امور داخله از طریق شرکت‌‌های خصوصی بحث کرده است. در این نشست فیصله شده تا به تأسی از فیصله‌های قبلی، خریداری و اکمال اسلحه‌ی مورد نیاز نیروهای امنیتی صرف از طریق مجاری دولتی صورت گیرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *