درگیری مسلحانه بین پولیس و محافظان والی پکتیا در شمال

اطلاعات روز: بین پولیس و محافظان والی پکتیا در مسیر شاه‌راه کابل‌–‌مزار درگیری شدید مسلحانه صورت گرفت. سخن‌گوی والی پکتیا می‌گوید که در این درگیری 3 محافظ جمعه خان هم‌درد، والی پکتیا کشته و 4 محافظ دیگرش زخمی شده‌اند. در همین حال، والی پکتیا گفته است، هر باری که به مزار رفته، پولیس در یک کمربند مشخص بالایش حمله کرده‌ است.

به گفته‌ی او، پولیس به روز جمعه، 30 جوزا‌ یک‌بار دیگر بدون کدام دلیل بر کاروانش حمله کرده و سپس درگیری بین پولیس و محافظانش آغاز شده است. گفته می‌شود که این درگیری دو ساعت ادامه یافته و یکی از حمله کنندگان بر کاروان والی پکتیا نیز زخمی شده است.

در همین حال، عبدالرحمان رحیمی، فرمانده پولیس بلخ می‌گوید، جمعه ‌خان هم‌درد، والی پکتیا از راه مزار شریف به سوی کابل در حرکت بوده و در مسیر راه کاروانش مورد حمله‌ی پولیس قرار گرفته است. او تأکید کرده که در این رویداد به خود والی پکتیا آسیبی نرسیده است. رحیمی می‌گوید که تحقیقات در مورد این حمله آغاز شده است.

جمعه ‌خان هم‌درد، والی پکتیا از فرماندهان سابق حزب اسلامی است و قبلاً والی جوزجان بود. به‌دنبال راه‌پیمایی‌های اعتراض‌آمیز شماری از باشندگان ولایت جوزجان که با دخالت پولیس و نیروهای امنیتی به کشته و زخمی شدن تعدادی از معترضان انجامید، ولایت جوزجان را ترک کرد.

پس از آن او از سوی رییس جمهور کرزی به عنوان والی پکتیا مقرر شد. هم‌درد در انتخابات ریاست جمهوری از نامزدی اشرف غنی احمدزی‌ حمایت کرده است. گفتنی است که در جریان انتخابات باشندگان ولایت پکتیا تظاهراتی را نیز علیه والی این ولایت مبنی بر مداخله در روند انتخابات راه‌اندازی کرده بودند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *