نور: نتایج قسمی انتخابات در آینده‌ی نزدیک اعلام می‌شود

اطلاعات روز: نور محمد نور، سخن‌گوی کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که نتایج قسمی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تا یک یا دو روز آینده اعلام خواهد شد. او به روز جمعه، 30 جوزا‌ در یک نشست خبری در کابل گفت که تا هنوز ۹۲ درصد برگه‌های نتایج انتخابات به مرکز جمع‌بندی آرا در کابل رسیده است.

سخن‌گوی کمیسیون مستقل انتخابات افزود که تا هنوز آرای 28 ولایت کشور شامل این رقم شده است و متباقی برگه‌های رای نیز در آینده‌ی نزدیک به دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات انتقال خواهند یافت. به گفته‌ی او، در حال حاضر نتایج  70 درصد برگه‌های رای به کمیسیون انتخابات رسیده و روند ثبت و بررسی آن آغاز شده است.

روند ثبت آرا در دفتر کمیسیون مستقل انتخابات در حالی پیش می‌رود که عبدالله عبدالله تأکید دارد، فعالیت‌ کمیسیون‌ انتخابات از نظر تیمش غیرمشروع است و آن‌ها نتایج کارهای این کمیسیون‌ را قبول نخواهند کرد. در همین حال، نور در این مورد گفت، نامزدان براساس اصول‌نامه‌‌ی از قبل امضا شده، باید با کمیسیون انتخابات هم‌کاری کنند.

او تأکید کرد که روند دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تاکنون زیر نظر ناظران بین‌المللی پیش رفته و کمیسیون مستقل انتخابات کدام تخطی نکرده است. نور افزود که کمیسیون مستقل انتخابات با حضور ناظران بین‌المللی به کارش ادامه خواهد داد و نتایج انتخابات براساس جدول زمانی از قبل پیش‌بینی شده اعلام می‌شود.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ‌به تاریخ ۲۴ جوزا برگزار شد و براساس معلومات کمیسیون انتخابات، بیش از هفت میلیون نفر در این انتخابات اشتراک کرده‌اند؛ اما عبدالله عبدلله گفته است، حضور مردم در این انتخابات کم‌تر از گذشته بوده است. در همین حال، نور می‌گوید، اطلاعات در مورد چگونگی برآورد میزان مشارکت مردم در این انتخابات در نامه‌ای به عبدالله فرستاده شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *