طالبان بار دیگر چهار دانشجو را در غزنی ربودند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت غزنی در جنوب کشور می‌گویند که مردان مسلح دست‌کم چهار دانشجوی دانشگاه این ولایت را ربوده‌اند. محمد علی احمدی، معاون والی غزنی به روز شنبه به رسانه‌ها گفته است، این دانشجویان از غزنی به طرف کابل در حرکت بوده که در مسیر راه در منطقه‌ی روضه‌‌ی این ولایت از سوی افراد مسلح ربوده شده‌اند.

او می‌گوید که برای رهایی این دانشجویان تلاش‌ها آغاز شده است. سخن‌گوی والی غزنی اطمینان داده که در آینده‌ی نزدیک چهار دانشجوی دانشگاه این ولایت از چنگ ربایندگان مسلح رها می‌کنند. در همین حال، مسئولان شورای صلح در غزنی گفته‌اند که این افراد از سوی گروه طالبان ربوده شده‌اند.

خلیل هوتک، منشی این شورا به پژواک گفته است، اختظاف دانشجویان و استادان دانشگاه از سوی طالبان صورت می‌گیر‌د و به گفته‌ی او، طالبان از این طریق تلاش دارند‌ تا خواسته‌های‌شان‌ را از دولت بر‌آورده کنند. او افزود که برای رهایی دانشجویان دانشگاه غزنی برزگان قومی نزد طالبان فرستاده شده‌اند.

هوتک از گروه طالبان خواست که دیگر استادان و دانشجویان دانشگاه‌های کشور را نربایند. پیش‌تر نیز طالبان 35 استاد و دانشجوی دانشگاه قندهار را از مربوطات ولایت غزنی ربودند. پس از آن مقام‌های محلی غزنی اعلام کردند، گروه طالبان از جمع استادان ربوده شده‌ی دانشگاه قندهار، 10 تن آنان را به‌تازگی به پاکستان انتقال داده‌‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *