انتقال اجساد از ترکیه به کابل

وزارت خارجه: اجساد ۱۲ شهروند غرق‌شده‌ی افغان در ترکیه امروز به کابل منتقل می‌شود

اطلاعات روز: وزارت خارجه‌ی کشور می‌گوید که در ادامه‌ی روند انتقال اجساد شهروندان غرق‌شده‌ی افغان در دریاچه‌ی «وان» ترکیه، ۱۲ جسد امروز (شنبه، ۴ اسد) به کابل منتقل می‌شود.

حامد تهذیب، معاون سخن‌گوی وزارت خارجه به روزنامه اطلاعات روز گفت که پیش از این در دو نوبت، هفت جسد شهروندان غرق‌شده‌ی افغان از ترکیه به کابل منتقل و به خانواده‌های‌شان سپرده شده است.

آقای تهذیب همچنان گفت که اجساد پنج شهروند دیگر افغان در موافقت با خانواده‌های‌شان در ترکیه به خاک سپرده شده است.

به گفته‌ی او، روند انتقال اجساد شهروندان افغان از ترکیه به کابل به همکاری شرکت‌های هوایی «کام‌ایر» و «آریانا» انجام می‌شود.

او افزود که ۵۹ جسد سرنشینان کشتی حامل پناهجویان که در دریاچه‌ی «وان» ترکیه غرق شده بود از آب بیرون کشیده شده که از این میان، ۳۰ تن شان شهروندان افغانستان هستند. در میان اجساد قربانیان چند کودک نیز شاملند.

معاون سخن‌گوی وزارت خارجه یکبار دیگر از شهروندان کشور خواست که با توجه به پیامدهای ناگوار مهاجرت‌های غیرقانونی، از رفتن به چنگال قاچاقبران و همچنان از سفرهای غیرقانونی خودداری کنند.

اوایل ماه جاری خورشیدی، یک کشتی حامل پناهجویان در دریاچه‌ی «وان» در جنوب‌شرق ترکیه غرق شد. در آن زمان گزارش شد که این کشتی حدود ۸۰ سرنشین داشته که شماری از پناهجویان افغان نیز شامل آنها بودند.

وزارت خارجه‌ی افغانستان در ۱۸ سرطان اعلام کرد که برای بررسی و شناسایی اجساد پناهجویان افغان که در حادثه‌ی غرق‌شدن کشتی حامل پناهجویان در آب‌های ترکیه، جان‌های‌شان را از دست داده‌اند، هیأتی از سفارت افغانستان در ترکیه به محل حادثه اعزام شده است.

از سوی هم، وزارت خارجه‌ی کشور در فراخوانی از مردم خواسته بود اگر ارتباط با عزیزان‌شان را در این مسیر از دست داده‌اند، مشخصاتش را با این وزارت شریک سازد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *