محسنی: رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی فردا‌ پایان می‌یابد

اطلاعات روز: نادر محسنی، رییس دبیرخانه‌ی کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی کشور به روز یک‌شنبه، 1 سرطان در یک نشست خبری در کابل اعلام کرد که روند رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی ولایتی تا دو روز دیگر پایان خواهد یافت. او افزود که در اکثر ولایت‌های کشور رسیدگی به شکایت‌ها رو به پایان است.

در حال حاضر روند شمارش آرا جریان دارد و قرار است نتایج ابتدایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ 11 سرطان اعلام شود. رییس دبیرخانه‌ی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی می‌گوید که در برخی از ولایت‌های کشور دفترهای ساحه‌ای کمیسیون انتخابات با این کمیسیون در قسمت رسیدگی به شکایت‌ها کمک نکرده‌اند.

او از کمیسیون مستقل انتخابات خواست که مطابق به قانون با کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی هم‌کاری کند، تا روند رسیدگی به شکایت‌ها به‌زودی پایان یابد. در همین حال، نور محمد نور، سخن‌گوی کمیسیون مستقل انتخابات اظهارات نادر محسنی را رد کرده است.

او افزود، کمیسیون شکایت‌ها در هر دفتر‌ ساحه‌ای ما که خواهان هم‌کاری شده، کمیسیون انتخابات با این کمیسیون هم‌کاری کرده است. مطابق قانون، دفترهای‌ ولایتی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی‌ بعد از پایان دریافت شکایت‌ها، باید تا ده روز به شکایت‌ها رسیدگی کنند.

در همین حال، نادر محسنی، رییس دبیرخانه‌ی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی از نظارت سازمان ملل از عمل‌کردهای این کمیسیون استقبال کرد. محسنی گفت که درهای این کمیسیون به‌روی همه‌ی ناظران، به‌خصوص سازمان ملل، باز است. او تأکید کرد که کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی هیچ موردی را پنهان نکرده و تمام عمل‌کردهای این کمیسیون شفاف و علنی بوده‌اند.

از سویی هم، مسئولان کمیسیون رسیدگی به‌ شکایت‌های انتخاباتی قطع رابطه‌‌ی عبدالله با این کمیسیون را پیش از وقت عنوان کرد. محسنی گفت، تاکنون کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی در مورد شکایت‌های دور دوم انتخابات ریاست جمهوری هیچ فیصله‌ا‌ی نداشته، بنابر‌این، قطع رابطه‌ی عبدالله با این کمیسیون زود بوده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *