داعی‌الحق عابد و محمدآصف مهمند

معین پیشین وزارت حج و یک عضو شورای ولایتی بلخ به یک‌ونیم سال حبس محکوم شدند

اطلاعات روز: دادستانی کل کشور اعلام کرده است که داعی‌الحق عابد، معین و سرپرست پیشین وزارت ارشاد، حج و اوقاف و محمدآصف مهمند، عضو شورای ولایتی ولایت بلخ به اتهام تزویر و سوءاستفاده از صلاحیت‌های وظیفوی هر کدام به یک‌سال و شش ماه حبس محکوم به مجازات شده‌اند.

در اعلامیه‌ی دادستانی کل آمده است که این حکم روز گذشته (یک‌شنبه، ۵ اسد) از سوی دادگاه استیناف مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری در یک جلسه‌ی علنی صادر شده است.

به نقل از اعلامیه و براساس صورت دعوای دادستان مؤظف پرونده، داعی‌الحق عابد در پیوند به استفاده سه مورد اسناد تزویری متهم بوده است.

او همچنان متهم است که هدایت مجدد خلاف قانون تدارکاتی مبنی بر عقد قرارداد با شرکت «شاهین گروپ» در رابطه به ملکیت وقفی هفت‌هزار و ۱۲۵ مترمربع زمین وزارت حج و اوقاف را به‌منظور اعمار مارکت تجارتی پنج منزله واقع در شمال روضه سخی در مزارشریف صادر کرده است.

دادستانی کل افزوده است که محمدآصف مهمند، رییس شرکت «شاهین گروپ» و عضو شورای ولایتی بلخ نیز در پیوند به تزویر پنج مورد اسناد تزویری و استفاده از آن منحیث «فاعل اصلی» و شریک جرمی شناخته شده است.

براساس معلومات دادستانی کل، دادگاه ابتدایی داعی‌الحق عابد و محمدآصف مهمند در بیستم جدی ۱۳۹۶ خورشیدی برگزار شده بود. دادگاه ابتدایی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری این دو نفر را به پنج سال و دو ماه حبس تنفیذی محکوم کرده بود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *