معدن نمک غوریان هرات

در پی نشر گزارش اطلاعات روز از تاراج معدن نمک غوریان هرات، رییس‌جمهور دستور پی‌گیری داد

اطلاعات روز – هرات: دوازده روز پس از نشر گزارش روزنامه اطلاعات روز در مورد استخراج غیرقانونی معدن نمک غوریان، اکنون مسئولان در ریاست معادن و پترولیم هرات می‌گویند که رییس‌جمهور اشرف غنی خواستار رسیدگی به این موضوع شده است.

ضیاالحق پوپل، رییس این اداره به روزنامه اطلاعات روز گفت که رییس‌جمهور موضوع استخراج غیرقانونی نمک غوریان را به گونه‌ی جدی تعقیب می‌کند و از وزارت‌ معادن، نهادهای امنیتی و ارگان‌های محلی خواسته است در مورد فعالیت‌ها و اجراآت‌شان در نمک غوریان گزارش بدهند.

او افزود که پس از نشر گزارش اطلاعات روز، افرادی که به گونه‌ی غیرقانونی معدن نمک غوریان استخراج می‌کردند، از فعالیت دست کشیده‌اند.

گزارش روزنامه اطلاعات روز در ۲۵ ماه سرطان از استخراج غیرقانونی معدن نمک غوریان در تضاد با حکم رییس‌جمهور غنی در هرات پرده برداشت.

منابع به اطلاعات روز گفته بودند که سالانه ده‌ها میلیون افغانی پول از استخراج غیرقانونی و غیرمعیاری این معدن به جیب طالبان، تفنگ‌داران غیرمسئول و افراد زورمند واریز می‌شود.

مسئولان در اداره معادن هرات می‌گویند که در حمل سال ۱۳۹۷ رییس‌جمهور استخراج این معدن را ممنوع اعلام کرده بود. به همین دلیل در آن زمان قرارداد استخراج این معدن با شرکت استخراج‌کننده باطل اعلام شده بود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *