مسلم‌یار: سازمان ملل را در انتخابات به حیث ناظر می‌پذیریم

اطلاعات روز‌: فضل ‌هادی مسلم‌یار، رییس مجلس سنا می‌گوید که سازمان ملل به استقلالیت کمیسیون‌های انتخاباتی در کشور صدمه وارد نکند و در روند انتخابات تنها به حیث یک ناظر دخالت کند. او افزود که با نماینده‌ی ویژه‌ی سازمان ملل متحد در مورد چالش‌های انتخاباتی صحبت‌ داشته است.

معاون نماینده‌ی ویژه‌ی سازمان ملل برای افغانستان به روز یک‌شنبه در یک نشست خبری در کابل گفت که این سازمان برای حل مسئله‌ی انتخابات افغانستان به درخواست افغان‌ها و دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری میانجی‌گری می‌کند. پس از آن کمیسیون انتخابات نیز اعلام  کرد که پادرمیانی سازمان ملل به عنوان ناظر در انتخابات را می‌پذیرد.

با این حال، فضل‌ هادی مسلم‌یار، رییس مجلس سنا در نشست روز یک‌شنبه این مجلس گفت که با نماینده‌ی سازمان ملل متحد در مورد چالش‌های انتخاباتی کشور صحبت کرده و به او گفته است که میانجی‌گری سازمان ملل متحد در روند انتخابات برای مجلس سنا، تنها به عنوان ناظر مورد تأیید قرار خواهد گرفت.

او افزود که مجلس سنا کارمند و فصیله‌ی سازمان ملل در روند را نمی‌پذیرد. در همین حال، برخی از اعضای مجلس سنا با دخالت سازمان ملل در روند انتخابات مخالف بودند و برخی‌ دیگر آنان موافق. این اظهارات در حالی مطرح می‌شوند که عبدالله عبدالله رابطه‌ی خود با کمیسیون ‌انتخابات را به تعلیق درآورده است.

او می‌گوید که کمیسیون انتخابات به خواسته‌های تیمش توجه نکرده و روی همین اساس، دیگر کارکردهای این کمیسیون را قبول ندارد. به‌دنبال این تصمیم او، شماری از حامیان عبدالله در برخی نقاط کابل و شماری از ولایت‌های کشور تحصن کرده‌اند. آنان تأکید دارند، تا زمانی که به خواست‌های دسته‌ی اصلاحات و هم‌گیرایی رسیدگی نشود، به اعتراض‌شان ادامه خواهند داد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *