امنیت ملی: از چند‌حمله‌ی خونین زنجیره‌ای جلوگیری شد

اطلاعات روز: ریاست عمومی امنیت ملی کشور اعلام کرد که مأموران این ریاست از چند‌حمله‌ی خونین در ولایت خوست در شرق کشور جلوگیری کرده‌اند. ریاست امنیت ملی به روز یک‌شنبه، 1 سرطان با نشر خبرنامه‌ا‌ی اعلام کرد، در علیمات مأموران این ریاست 14 تروریست شبکه‌ی حقانی با مقدار زیادی سلاح و مهمات جنگی در ولایت خوست بازداشت اند.

براساس خبرنامه، این افراد قصد داشتند با استفاده از یک عراده موتر لاری نوع هینو، مملو از۶۸۰۰ کیلوگرام مواد انفجاری، ۳ عراده موتر نوع سراچه و ۴ عراده موتر سایکل در چندین محل مزدحم شهر خوست حملات خونینی را به شکل زنجیره‌ای انجام دهند.

براساس معلومات ریاست امنیت ملی، موتر لاری یاد شده در صورت انفجار در شعاع یک هزار متری باعث کشته شدن هزارها تن از شهروندان شده می‌توانست. این ریاست می‌گوید که این چهارمین موتر لاری مملو از مواد انفجاری است که در جریان سال جاری در عملیات‌های ریاست عمومی امنیت ملی کشف و خنثا شده است.

هم‌چنان در خبرنامه‌ی ریاست امنیت ملی کشور آمده است، در جریان عملیات یاد شده از مخفی‌گاه تروریستان 99 میل تفنگ‌چه‌ی مختلف‌النوع، چندین صندوق مرمی‌‌ مختلف‌النوع و سه پایه مخابره نیز به‌دست آمده است. براساس خبرنامه،  قضیه تحت تحقیق و بررسی بیش‌تر قرار دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *