سازمان ملل: برای آوارگان پاکستانی در افغانستان، دفتر باز می‌کنیم

اطلاعات روز: برای رسیدگی به مشکلات آوارگان وزیرستان شمالی پاکستان، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ولایت خوست دفتر باز می‌کند. بوشاک، از مسئولان این کمیساری به ‌خو‌ست رفته و از آوارگان پاکستانی دیدن کرده است. او پس از دیدن از آوار‌گان پاکستانی، با معاون والی خوست نیز گفت‌وگو داشته است.

بوشاک می‌گوید، سازمان ملل به مشکلات مهاجران وزیرستان شمالی پاکستان در افغانستان کمک‌های لازم را روی دست دارد. او افزوده است، خواست‌ها، مشکلات و نیازمندی‌های آوارگان پاکستانی را با اداره‌ی خود شریک کرده و برای بررسی و رسیدگی به مشکلات آنان در آینده‌ی نزدیک در ولایت خوست دفتری باز خواهد شد.

نظامیان پاکستان چندی پیش عملیاتی را در وزیرستان شمالی این کشور بر شورشیان راه‌اندازی کردند. به‌دنبال آن هزاران باشنده‌ی این منطقه آواره و اکثر آنان وارد ولایت خوست شدند. پس از آن، برخی نگرانی‌ها‌ مطرح شدند که هراس‌افگنان با استفاده از فرصت‌ خودشان را در میان کاروان مهاجران وزیرستان شمالی پاکستان جابه‌جا و وارد افغانستان نشوند.

اما مقام‌های کشور از این مسئله اطمینان داده و گفته‌اند که برای جلوگیری از ورود تروریستان در کشور اقدام‌های لازم را گرفته‌اند. پیش‌تر مقام‌های محلی ولایت خواست گفته‌ بودند که در حدود 30 یا 40 هزار نفر که در جمع 10 هزار خانواده‌ اند، از وزیرستان شمالی پاکستان وارد این ولایت شده‌اند.

در همین حال، عبدالواحد پتان، معاون والی خوست می‌گوید که از جمله‌ی خانواده‌های مهاجر به آن ولایت، تا حال یک هزار و ٥٠٠ خانواده ثبت و با آنان کمک شده‌ است. گفتنی است که برای آوارگان وزیرستان شمالی پاکستان در خوست، در ولسوالی گربز به نام گلان یک کمپ بزرگ ایجاد شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *