انفجار موتربمب در لوگر

انفجار موتر بمب‌گذاری‌شده در لوگر نُه کشته و ۴۰ زخمی بر جای گذاشت

اطلاعات روز: وزارت داخله‌ی کشور اعلام کرد که در نتیجه‌ی انفجار یک عراده موتر بمب‌گذاری‌شده در مربوطات شهر پل‌علم، مرکز ولایت لوگر نُه نفر به‌شمول شش نیروی امنیتی و سه غیرنظامی کشته و ۴۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

در اعلامیه‌ی وزارت داخله آمده است که یک عراده موتر نوع کرولا مملو از مواد انفجاری حوالی ساعت ۷:۴۰ دقیقه‌ی شام دیروز (پنج‌شنبه، ۹ اسد) در ساحه‌ی «چوک شاروال» شهر پل‌علم در نزدیکی یک «چک‌پاینت» امنیتی منفجر شده است.

به نقل از اعلامیه، این انفجار درحالی‌که مردم به استقبال عید قربان می‌روند، خلاف همه ارزش‌های انسانی و اسلامی و همچنان یک «جنایت بزرگ» است.

وزارت داخله گروه طالبان را مسئول این حمله‌ی موتربمب دانسته و گفته است: «طالبان به‌عنوان بسترساز فعالیت‌های تروریستی در افغانستان قطعاً نمی‌توانند خود را از دست‌داشتن در این رویدادها برائت دهند. آنان مسئول همه رویدادهای تروریستی و کشتار مردم افغانستان اند.»

گروه طالبان هر گونه دست‌داشتن در این حمله را رد کرده است.

این انفجار تنها چند ساعت قبل از آغاز رسمی آتش‌بس سه روزه میان طالبان و دولت افغانستان صورت گرفته است.

طالبان سه روز عید قربان را آتش‌بس اعلام کرده و در مقابل دولت افغانستان نیز از نیروهای امنیتی و دفاعی خواسته است که آتش‌بس را رعایت کنند. آتش‌بس رسمی از ساعت ۱۲:۰۰ شب گذشته عملا آغاز شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *