شهر ترینکوت، مرکز ارزگان

آتش‌بس عید قربان؛ پنج غیرنظامی در دو انفجار جداگانه در ارزگان کشته شدند

اطلاعات روز: منابع محلی در ولایت ارزگان می‌گویند که در دو انفجار ماین در مربوطات ولسوالی دهراود و شهر ترینکوت، مرکز این ولایت، پنج غیرنظامی کشته شده‌اند.

زرگی عبادی، سخن‌گوی والی ارزگان می‌گوید که رویداد نخست روز گذشته (جمعه، ۱۰ اسد) در روستای «یکه وریه» ولسوالی دهراود رخ داده است.

به گفته‌ی آقای عبادی چهار غیرنظامی سوار بر موترسایکل هنگامی که از استقامت شمال‌شرق ولسوالی دهراود برای تجلیل عید می‌خواستند به مرکز این ولسوالی بروند، در مسیر راه با ماین کنار جاده‌ای برخورد کرده و کشته شده‌اند. در میان کشته‌شدگان دو کودک نیز شاملند.

سخن‌گوی والی ارزگان می‌افزاید که رویداد دومی حوالی ساعت ۱۱:۰۰ پیش از ظهر امروز در استقامت شرق شهر ترینکوت رخ داده است.

عبادی می‌گوید که در این رویداد، یک غیرنظامی درحالی که مشغول جمع‌آوری حاصلات زراعتی‌اش بود، با ماین جاسازی‌شده برخورد کرده و کشته شده است.

عبادی تأکید می‌کند که این دو ماین از سوی جنگ‌جویان گروه طالبان جاسازی شده بود. گروه طالبان اما تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

این دو رویداد در جریان آتش‌بس سه روزه رخ داده و از غیرنظامیان قربانی گرفته است. طالبان سه روز عید قربان را آتش‌بس اعلام کرده و در مقابل، دولت افغانستان نیز از آن استقبال کرده و به نیروهای امنیتی هدایت داده است که آتش‌بس را رعایت کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *