طارق آرین، سخن‌گوی وزارت داخله

وزارت داخله: طالبان در سه روز آتش‌بس ۲۰ غیرنظامی را کشته‌اند

اطلاعات روز: وزارت داخله‌ی کشور اعلام کرد که در جریان سه روز آتش‌بس به مناسبت عید قربان، ۲۰ غیرنظامی از سوی جنگ‌جویان وابسته به گروه طالبان کشته و ۴۰ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

طارق آرین، سخن‌گوی وزارت داخله امروز (دوشنبه، ۱۳ اسد) به روزنامه اطلاعات روز گفت که جنگ‌جویان طالبان در سه روز گذشته در ۳۸ مورد آتش‌بس را نقض کرده و خلاف تعهدات‌شان عمل کرده‌اند.

آقای آرین همچنان گفت: «طالبان باربار مرتکب نقض اصول محاربه و کاهش خشونت شده‌اند. کشتار مردم و حملات تهاجمی در دوره‌ی کاهش خشونت، آتش‌بس عید سعید فطر و نیز سه روز عید اضحی نشان‌دهنده‌ی عدم تعهد این گروه به آنچه می‌گوید محسوب می‌گردد.»

هرچند او مشخص نکرد که طالبان در کدام ولایات آتش‌بس را نقض کرده‌اند، اما در سه روز آتش‌بس از تلفات غیرنظامیان در نتیجه‌ی انفجار ماین‌های کنار جاده‌ای که طالبان مسئول آنها دانسته شده، در ولایات ارزگان، هلمند، قندهار، غزنی، هرات و… گزارش شد.

گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

گروه طالبان سه روز عید قربان را آتش‌بس اعلام کرد. این اقدام طالبان با استقبال دولت افغانستان مواجه شد. رییس‌جمهور اشرف غنی از نیروهای امنیتی و دفاعی خواست که آتش‌بس را رعایت کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *