وزارت مالیه افغانستان

وزارت مالیه برای پرداخت بودجه‌ی مورد نیاز لویه‌جرگه مشورتی صلح اعلام آمادگی کرد

اطلاعات روز: هم‌زمان با آمادگی‌ها برای برگزاری لویه‌جرگه مشورتی صلح، وزارت مالیه‌ی کشور برای پرداخت بودجه‌ی مورد نیاز این جرگه اعلام آمادگی کرد.

شمروز خان مسجدی، سخن‌گوی وزارت مالیه امروز (چهارشنبه، 15 اسد) به روزنامه اطلاعات روز گفت که وزارت مالیه برای پرداخت «وجوه» مورد نیاز لویه‌جرگه مشکلی ندارد.

آقای مسجدی بدون ذکر مبلغ مشخص، همچنان گفت که وزارت مالیه آماده است که بودجه‌ی مورد نیاز لویه‌جرگه مشورتی صلح را از «کود مربوطه» به سرجمع بودجه اداره امور انتقال بدهد تا از آن طریق سر لویه‌جرگه مصرف شود.

این درحالی است که اداره عملیاتی و حمایوی انکشاف ملی ریاست‌جمهوری برای برگزاری لویه‌جرگه مشورتی صلح 330 میلیون افغانی پیشنهاد کرده است. متن این پیشنهاد که از سوی رییس‌جمهور غنی منظور نیز شده، اخیرا در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است.

به گفته‌ی سخن‌گوی وزارت مالیه، سال گذشته برای برگزاری لویه‌جرگه مشورتی صلح، 390 میلیون افغانی مطالبه شده بود.

در همین حال، آقای غنی در پاسخ به پیشنهاد اداره عملیاتی و حمایوی انکشاف ملی ریاست‌جمهوری نوشته است: «مطالبه متن پیشنهاد منظور است. وزارت مالیه مبلغ 330 میلیون افغان را از سرجمع بودجه‌ی ملی به‌شمول کود احتیاط 91 طور تحویل به بودجه اداره امور ریاست ج.ا.ا تزئید و اجراء نماید.»

لویه‌جرگه مشورتی صلح براساس فرمان اشرف غنی، قرار است تا دو روز دیگر (جمعه، 17 اسد) برگزار شود. در متن پیشنهادی اداره عملیاتی ارگ آمده است که قرار است در این جرگه بین 3500 تا 4500 نفر شرکت کنند.

همچنان سخن‌گوی ریاست‌جمهوری روز گذشته در یک نشست خبری گفت که ممکن است این جره برای سه روز ادامه یابد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *