معین وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان

سیر صعودی مهاجرت؛ افغانستان کارزار مبارزه با مهاجرت‌های غیرقانونی را را‌ه‌اندازی کرد

اطلاعات روز: همزمان با راه‌اندازی کارزار مبارزه با مهاجرت‌های غیرقانونی در کشور، وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان می‌گوید که پدیده‌ی مهاجرت در جریان سال‌های اخیر در افغانستان سیر صعودی را پیموده است.

خانم عالمه، معین امور پناهندگان وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان که امروز (پنج‌شنبه، ۱۶ اسد) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت که افغانستان در مدت چهاردهه‌ی اخیر بعد از سوریه، بیشترین مهاجر و پناهنده را در جهان داشته است.

به گفته‌ی او، اکثر افرادی که در افغانستان اقدام به مهاجرت می‌کنند، قاچاق‌چیان انسان با استفاده سوء از مجبوریت این افراد، از آنان بهره‌کشی می‌کنند. معین وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان گفت که بیشتر قربانیان از جمع این مهاجران زنان، دختران و کودکان اند.

او عامل عمده‌ی مهاجرت را عدم آگاهی درست مردم از پیامدهای مهاجرت‌های نامنظم و عدم دانستن حقوق پناهندگی و قوانین کشورهای مقصد خوانده و تأکید کرد که برای جلوگیری از این پدیده، باید سطح آگاهی عامه در مورد زیان‌ها و مشکلات ناشی از این پدیده بلند برده شود.

به همین خاطر به گفته‌ی او، وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان براساس فیصله‌ی کابینه در همکاری با وزارت‌های امور داخله، اطلاعات و فرهنگ و سایر نهادها کارزاری جهت آگاهی‌دهی از مهاجرت غیرمنظم راه‌اندازی کرده است.

این کارزار تحت نام «میهن من، عزت من» امروز افتتاح و راه‌اندازی شد. وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان می‌گوید که این کارزار دارای برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت می‌باشد.

خانم عالمه افزود که در این کارزار از رسانه‌های دیداری، شنیداری و متنی دولتی و رسانه‌های پرمخاطب خصوصی، مساجد و شبکه‌های مخابراتی استفاده خواهد شد.

این درحالی است که براساس اعلام وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان حدود شش ملیون شهروند کشور در سراسر جهان مهاجر اند. بیشترین آنان در ایران و پاکستان به‌سر می‌برند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *