وزارت تکنالوژی معلوماتی، مخابرات و ساینس

وزارت مخابرات گزارش‌ها در مورد توقف فعالیت شرکت مخابراتی «MTN» در افغانستان را رد کرد

اطلاعات روز: وزارت تکنالوژی معلوماتی، مخابرات و ساینس گزارش‌ها در مورد توقف فعالیت شرکت مخابراتی «MTN» در افغانستان را رد کرده است.

وزارت مخابرات در اعلامیه‌ای گفته است که براساس معلومات و ارتباط کاری این وزارت با شرکت‌های مخابراتی از جمله شرکت «MTN»، نشر گزارش‌ها مبنی بر توقف فعالیت این شرکت در افغانستان نادرست و بی‌اساس است.

در اعلامیه‌ی وزارت مخابرات همچنان آمده است که تصمیم اخیر شرکت «MTN» با اهداف تجارتی و براساس استراتژی و پالیسی‌های مربوط است که اصولا هر نهاد و سازمان تجارتی و حتا غیرتجارتی برای خود دارد.

به نقل از اعلامیه: «شرکت ام‌تی‌ان با توجه به حجم سرمایه‌گذاری، تعداد مشترکین و مارکیتی که در افغانستان دارد، صرفا تصمیم گرفته تا در صورت یافتن شرکت و معامله‌ی مناسب، سهام خود در افغانستان را بفروشد و تمرکز خود را روی کشورهای آفریقایی بیشتر کند.»

وزارت مخابرات تأکید کرده است که شرکت مخابراتی «MTN» براساس تعهداتی که با حکومت، مشترکین و نهادهای سکتوری دارد، متعهد است تا فعالیت و عرضه‌ی خدمات خود را مثل سابق در افغانستان ادامه دهد.

براساس معلومات وزارت مخابرات، موضوع توقف فعالیت و یا فروش سهام این شرکت در کشورهای آسیای میانه نیز با اهداف تجارتی و براساس استراتژی و پالیسی این شرکت است و هیچ ربطی به حکومت و یا وضعیت افغانستان ندارد.

روز گذشته گزارش‌های در رسانه‌های خارجی منتشر شد که شرکت مخابراتی «MTN» فعالیت خود را در چند کشور خاورمیانه و افغانستان متوقف می‌کند.

شرکت مخابراتی «MTN» آفریقایی و هشتمین شرکت مخابراتی بزرگ در جهان است. این شرکت آفریقایی در سراسر جهان حدود ۲۴۰ میلیون مشترک دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *