حضرت عمر زاخیلوال

زاخیلوال: مصاحبه‌ی ویژه‌ام با تلویزیون ملی در مورد لویه‌جرگه لحظاتی پس از نشر حذف شده است

اطلاعات روز: حضرت عمر زاخیلوال، سفیر پیشین افغانستان در پاکستان گفته است که دو روز پیش یک گفت‌وگوی اختصاصی با تلویزیون ملی افغانستان داشته است، اما این گفت‌وگوی او لحظاتی پس از نشر، به دستور رییس رادیو و تلویزیون ملی حذف شده است.

آقای زاخیلوال در رشته‌تویتی گفته است که در این مصاحبه‌ی اختصاصی در مورد وضعیت کنونی روند صلح، فرصت‌ها، تهدیدها و مدیریت و آینده‌ی لویه‌جرگه مشورتی صلح صحبت کرده بود.

زاخیلوال همچنان گفته است که او در این گفت‌وگوی اختصاصی در روشنایی تحلیل، معلومات و موقف خود با ارایه‌ی دلایل ضرورت و انگیزه‌ی برگزاری لویه‌جرگه مشورتی را قابل پرسش خوانده است.

او در عین حال نوشته که این را هم گفته است در صورتی که لویه‌جرگه مشورتی صلح به‌گونه‌ی واقعی تنها برای حل موضوع رهایی زندانیان طالبان دعوت شده باشد که در نهایت منجر به آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی شود باید از آن حمایت شود.

زاخیلوال ادعا کرده است که گفت‌وگوی اختصاصی او در تمام شبکه‌های دیجیتالی رادیو و تلویزیون ملی افغانستان نشر شد، اما به بسیار زودی به دستور اسماعیل میاخیل، رییس رادیو و تلویزیون ملی به این دلیل که زاخیلوال حامی دولت نیست، حذف شده است.

آقای زاخیلوال این اقدام رییس رادیو و تلویزیون ملی را خلاف آزادی بیان، قانون رسانه‌های همگانی و اصل مردم‌سالاری دانسته است.

او از رییس رادیو و تلویزیون ملی خواسته است که یا هر چه زودتر دلایل حذف مصاحبه‌ی او را ارایه کند و یا هم ضمن معذرت‌خواهی، مصاحبه‌ی او را دوباره از طریق شبکه‌های دیجیتالی رادیو و تلویزیون ملی نشر کند.

رهبری رادیو و تلویزیون ملی افغانستان تا کنون درباره‌ی ادعای آقای زاخیلوال چیزی نگفته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *