گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه‌ی امریکا و طالبان

وزیران خارجه‌ی امریکا و پاکستان در مورد صلح افغانستان تلفنی گفت‌وگو کردند

اطلاعات روز: مایک پمپئو، وزیر خارجه‌ی ایالات متحده امریکا با شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه‌ی پاکستان در مورد روند صلح افغانستان تلفنی صحبت کرده است. این تماس تلفنی روز گذشته (جمعه، ۱۷ اسد) انجام شده است.

وزارت خارجه‌ی امریکا در اعلامیه‌ای گفته است که دو طرف روی موضوعات مختلف از جمله اهمیت همکاری امریکا و پاکستان در روند صلح افغانستان و اهمیت تلاش‌ها برای حمایت از ثبات منطقه‌ای بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

وزیر خارجه‌ی امریکا خود نیز در تویتی نوشته است که منتظر پیشرفت در اهداف مشترک و افزایش همکاری‌ها با پاکستان در مورد صلح افغانستان و حمایت از ثبات منطقه‌ای است.

وزیر خارجه‌ی پاکستان نیز در تویتی نوشته است که اسلام‌آباد در حمایت از حل و فصل سیاسی معضل افغانستان پیش‌قدم بوده و تلاش‌های زیادی را در این زمینه انجام داده است. به گفته‌ی او، پاکستان تلاش می‌کند تا روابط خود با امریکا را تقویت کند.

پاکستان بارها از سوی دولت افغانستان به عدم صداقت در همکاری در روند صلح و کشاندن طالبان به میز مذاکره متهم شده، اما این اتهام همواره از سوی پاکستان رد شده است. اسلام‌آباد ادعا دارد که برای کشاندن گروه طالبان به میز مذاکرات تلاش کرده و به ادامه‌ی تلاش‌هایش متعهد است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *